Printer melding laten geven

Status
Niet open voor verdere reacties.

flipje10

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2009
Beste allemaal,

Ik zou graag willen weten of er een mogelijkheid bestaat om een willekeurige printer een melding te laten geven, doormiddel van e-mail, als er bijvoorbeeld 200 pagina's zijn geprint.

Zo kunnen wij een beetje bijhouden hoeveel er geprint wordt per afdeling.

Alvast bedankt!
Jeroen

Heh in netwerkprinters heb ik niet zooovel verstand, omdat ik uitsluitend thuis (voorlopig ) en prive met mijn ene printer werk maar kwam ik via googelen Die ! artikel over Printers in een netwerk ..:d

Laatst bewerkt:
Hey Royonix,

Bedankt voor het meedenken, alleen ik was vergeten te zeggen dat wij hier werken met linux servers en mac systemen.

Ach oke oke goed dat je dat gezegt hebt, :thumb: moet ik dan die in de gaten houden ... :d

Voor zover ik weet is er alleen commerciele software die dit voor je bij kan houden. De naam ben ik even kwijt, wat ik wel weet is dat de prijzen van het product veel hoger zijn dan de prijs van een paar pakken papier en toner.

Met enig knutselwerk kun je wel via SNMP de tellerstanden uitlezen en deze zichtbaar maken via bijv. Hostmonitor of Nagios. Je zou dan op intervallen de tellerstanden kunnen mailen.

Alternatief is om ervoor te zorgen dat men niet rechtstreeks naar een printer kan printen, maar dit altijd via de server loopt. Deze laat je vervolgens dan vastleggen, door wie en hoeveel er geprint word.

Okay bedankt voor je antwoord!

Ik moet nog even overleggen hoe ze dit nu precies willen, maar ik begrijp inderdaad wel dat de commerciële software duurder is dan gewoon papier en toners.

Maar in elk geval bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan