printer met afdrukproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjempood

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2004
mijn Epson Stylus C42UX geeft strepen en vlekken bij het afdrukken. Het helpprogramma geeft oplossingen voor alles, behalve voor dit probleem. ik denk dat er iets gereinigd of schoongemaakt moet worden.
enig idee wat en hoe?

Zit er geen tooltje bij om je printkoppen of printcardridges te reinigen ?
streept ie horizontaal of verticaal ?

daar heb ik wel naar gezocht, maar dus niet gevonden. enige tips waar het zou kunnen staan, misschien dat ik nog niet overal gezocht heb?
strepen zijn horizontaal.

Dan zit het in de printko/cardridge en niet in bv vuile rollers, zal ff zoeken naar het tooltje.
Doet ie het bij Z/w en bij kleur of bij 1 van de 2 ?
Zijn/is die cardridge misschien bijna leeg ?

Hier staat info over het reinigen van de printkop (handmatig reinigen). Ik ben niet verantwoordelijk voor mogelijke schade die dit toebrengt aan je printer, maar het lijkt me een goede oplossing.

Nou alleen nog cleaning fluid kopen of andere schoonmaakvloeistof zoeken die geen schade aanricht :)

Zou volgens mij ook ergens iets in je start/programs menu moeten staan, of bij configuratiescherm -> printers (rectermuisknop op de printer en dan eigenschappen).

Laatst bewerkt:
hij doet het voornamelijk bij tekst, zwart dus. die cartridge is nog half vol, dus dat zal het niet zijn. het hele schoonmaakproces ziet er ingewikkeld uit, zal dr iemand bij halen die daar handig in is.
bij start/programs menu, of bij configuratiescherm -> printers (rectermuisknop op de printer en dan eigenschappen) staat niks.
bedankt iig!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan