X ray zei:
duikt er inde Wizard een configuratieschermpje op
waarin word gevraagd waarop de printer is aangesloten
Drie mogelijkheden Com Lpt en File
Usb staat er niet bij en als ik die wil toevoegen reageert het schermpje niet In mijn optie is dit het probleem de communicatie dus de rest werkt wel.
Ga eerst maar voetballen kijken Groeten
Het voetballen van Nederland is afgelopen....
X-Ray, ik heb zonet mijn Windows 98SE opgestart om eens te kijken wat er mogelijk fout kan zijn in je aanpak. Ik geef nu advies op basis van de installatie van een Brother-printer die ook van LPT1 naar USB is overgezet.
In dergelijke situaties begin ik eerst om te controleren of de betreffende printer reeds geïnstalleerd is. Dit doe ik via Start, Instellingen, Printers....
Daar zouden nu geen printers geïnstalleerd moeten zijn. Als er een printer staat van het type die je gebruikt, kijk dan naar Details en kijk daar of het mogelijk is om de juiste verbinding te vinden LPT, COM en natuurlijk USB. Als USB er niet is dan heb je niet de juiste driver geïnstalleerd. In ieder geval de printer verwijderen uit de map.
Nu de printerdriver te verwijderen via Instellingen, Configuratie, Software.
Daarna het printer-installatie-proces opnieuw uitvoeren waarbij de printer in eerste instantie niet aan de USB gekoppeld is. Pas als de installatiesoftware aangeeft dat je de printer aan de USB kunt koppelen, sluit je de printer op de USB-poort aan. Wordt er niet om USB gevraagd dan heb je niet de juiste installatiesoftware voor de printer.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.