Printer niet gevonden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kashshaptu

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2007
Hallo,

Ik heb een HP Laserjet 4000 series op mn kamer staan en omdat mn pc geen printerpoort heeft en de printer wel een utp-poort, besloot ik de printer in mn hub te prikken.

De printer kan nergens worden gevonden, enig idee hoe t kan? Is t dom geweest om mn printer in de hub te steken? want naar mijn idee zou hij m gewoon moeten kunnen vinden.

edit: met de utpkabel is niets aan de hand, die is getest.

Bij voorbaat dank!

Emma

naar mijn weten werkt dit alleen via een router....

want een router deelt (als DHCP aanstaat) ip adressen uit

en een hub doet dat niet
ik denk zoals jij vertelt het niet gaat lukken

****, zo'n idee had ik al, omdat de printerinfo die ik uitprintte via printermenu al vage ip's aan t geven was. Nouja, dan maar iets anders bedenken, Bedankt!:)

OKE!:thumb:

je zou hem rechtstreeks kunnen aansluiten op je pc, dan werkt het wel

Laatst bewerkt door een moderator:
en waarom gebruik jij een hub.
diezou je kunnen vervangen door een switch neem dan een vijf of acht poort.
vijf poort linksys kost 40 euro en dan krijg je wel een ip adres voor je printer

en waarom gebruik jij een hub.
diezou je kunnen vervangen door een switch neem dan een vijf of acht poort.
vijf poort linksys kost 40 euro en dan krijg je wel een ip adres voor je printer

idd, dan werkt het wel

Opgelost

Ok mensen het probleem is opgelost.

Of ik nou een hub of switch gebruik, maakt niets uit. De hub stond hier op mn kamer en deel ik boven mn internet mee.

Heb printer een fabrieksreset gegeven, zodat ie automatisch van de router beneden de goede ip-instellingen doorkreeg (stonden nog handmatig ingesteld van een oud netwerk).

Hierdoor kon ik de printer pingen/telnetten/whatever. Jammergenoeg weigerde mn computer de printer te herkennen. Uiteindelijk met andere drivers opgelost (na behoorlijk gekloot achter de rug te hebben gehad). Hij werkt nu helemaal perfect. Bedankt!^^

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan