Printer nog te reanimeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Woodpecker1

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2009
Mijn Canon Pixma ip 4600 (van eind 2009 - weinig bedrijfsuren) stopte zo maar bij het krijgen van een printopdracht: het groene werklampje ging uit; het oranje/gele knipperlamje dat bij een storing normaliter aangaat, liet het afweten: grote stilte! Geen melding op het scherm!
Ook het openen van de klep boven de containertjes gaf geen enkele reactie.
De voedingskabel levert zijn 230V, maar dat is dan ook alles.
De manual is erg dik en de Nederlandse afdeling vertelt niets over deze situatie.
Kortom: is er hier iemand die hiermee ervaring heeft en/of nog een hint kan geven? Heel graag.
P.S. Voor de volledigheid: de AAN/UIT en resetknop werken uiteraard niet (meer).
Woodpecker1

Laatst bewerkt:
Probeer hier eens je gelijk te halen drivers. Klik en invullen.

XP Vista of windows 7.???? Het staat erop als het goed is. Ik ging uit van vista en even verder zoeken als het bij jou anders is.

Je zou ook nog eerst even alles kunnen ontkoppelen, dan alles opnieuw erin. Dan opstarten. Verder Heb je de originele cd rom nog bij de hand even alles opnieuw installeren behoort ook tot de mogelijkheden.

Laatst bewerkt:
Probeer hier eens je gelijk te halen drivers. Klik en invullen.

XP Vista of windows 7.???? Het staat erop als het goed is. Ik ging uit van vista en even verder zoeken als het bij jou anders is.

Je zou ook nog eerst even alles kunnen ontkoppelen, dan alles opnieuw erin. Dan opstarten. Verder Heb je de originele cd rom nog bij de hand even alles opnieuw installeren behoort ook tot de mogelijkheden.

Bedankt voor je antwoord. Ik heb XP home sp3. Het is helaas zo dat de printer echt helemaal niets doet. Alsof de usb-verbinding met de PC er niet is. En alsof er geen 230V bestaat. Er gaat geen lampje aan en er beweegt niets als je de diverse kleppen naloopt en controleert. De printer krijgt wel spanning op de aansluiting met het snoer. Alles losgekoppeld. Aangesloten. Probleem onopgelost. Mijn gelijk moet ik dus nog halen....helaas.
Ga als ik even niets te doen heb de boel maar voorzichtig openmaken.
Voor de volledigheid heb ik bij Canon support de e-mail;service gebruikt. Wie weet?!

Met alles eraf de power ingedrukt houden en dan het netsnoer erin doen, powerbutton nog even vasthouden en na 10 sec loslaten proberen, is een algemene printerreset.

Ontkoppelen / resetten / driver enz helaas geen resultaat. Jammer, maar ieder bedankt voor de hulp.
Conclusie: interne voedingsadapter defect. Printer inmiddels vervangen door eenvoudige Brother.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan