Printer off line? Usb apparaat niet herkend?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Essepoester

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 dec 2007
Mijn printer (Canon iP4300) geeft het volgende aan:

'Printer is off line. Controleer of de printkabel is aangesloten en de printer is ingeschakeld.'

Dit is wel het geval. Ook geeft mijn computer aan dat het usb apparaat (de printer dus) niet wordt herkend en het usb apparaat niet goed werkt.
Ik heb het stuurprogramma van de printer al opnieuw geïnstalleerd, de computer opnieuw opgestart en systeemherstel uitgevoerd, maar het probleem blijft zich voordoen en hij print nog steeds niet... De printer is wel 'gereed'. Snap er niets van en heb nog nooit eerder problemen met mijn Canon gehad. :confused:
Kan iemand me hiermee helpen?

Zit de printerkabel direct op de computer aangesloten of zitten er kastjes tussen?

dit werkt niet altijd maar je kan het proberen...
ga naar configuratiescherm -> hardware -> printers -> klik met rechtermuis op printer en klik op zoiets als "printer online gebruiken".

Als er staat "printer offline gebruiken" dan is ie nog/weer online.

Direct op de printer aangesloten. Ik heb trouwens windows xp.

compudoc: Dit heb ik geprobeed en het verandert nu van off line in gereed. Maar hij geeft nu aan dat ie niet af kan drukken. Er staat nu het volgende: informatie over de printer wordt opgehaald (??)

Kan het ook aan de usb kabel liggen? Of misschien een virus?

Laatst bewerkt:
Je zegt iets tegenstrijdigs:

De printer is offline en de printer is gereed.
Dit kan niet. Als de printerstatus niet gecontroleerd kan worden, is 'ie ook niet gereed.

-schakel de printer in-
1. Verwijder alle Canon Software.
2. Ga naar Apparaatbeheer en verwijder de printer.
-schakel de printer uit-
Herstart de computer
3. In Windows aangekomen, installeer de software. Het liefst die van de website van Canon zodat je zeker bent van de nieuwste software.
4. Wanneer hier om gevraagd wordt, schakel de printer weer in.

Ben gister de hele dag bezig geweest met die stomme printer. Software verwijderen, opniuw opstarten, weer installeren enz. zonder resultaat. Tijdens het installatieproces liep de boel steeds vast . Vanochtend bleek dat waarschijnlijk door te vaak systeemherstel uit te voeren van alles in de war is geschopt en dat XP opnieuw geïnstalleerd moet worden om de problemen écht op te lossen.
Uiteindelijk hebben we de printer weer aan de praat gekregen door domweg de stekker van de printer eruit te trekken en het printerstuurprogramma opnieuw te installeren.

Conclusie: systeemherstel is helemaal niet zo geweldig als het lijkt...

Mwâh.... Systeemherstel is een waardevolle tool hoor maar dat is gezegd, als die werkt.
Het komt helaas te vaak voor dat deze met de nietszeggende melding "herstel niet uitgevoerd" komt. Dat is een beetje jammer.

Overigens: mocht het een storing in de printer zelf zijn dan zal sysrteemherstel ook niet werken. Immers: het probleem zit hem niet in Windows maar in de printer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan