printer offline

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Mateloos ergerlijk probleem...

HP/Compaq met XP professional en daarop aangesloten (met USB) een HP Photoscmart 2575 all-in-one printer. Werkt perfect, tot voorkort. Printer is en blijft offline. Op het display van de printer staat een icoon dat aangeeft of er verbinding is (usb/netwerk), en dat icoon is opeens grijs ipv blauw. Ding weigert ook bij hoog en bij laag te printen, dus het werkt ook echt niet.

Ik heb al van alles geprobeerd. Drivers opnieuw geïnstalleerd, bekabeling vervangen, verbinding veranderd van USB naar netwerk, printer spooler gereset, het helpt allemaal niets. Aaaargh...!!!!:evil:
Vreemde is ook dat bij installatie van de drivers de software aangeeft dat er geen (usb)verbinding is, terwijl de kabels er toch echt in zitten. Bij setup als netwerkprinter wordt het ding ook niet gevonden, zelfs niet bij opgave van het specifieke IP adres. What the heck...???

Met de printer op zich lijkt niets mis, want als ik om een testpagina vraag (direct vanaf de printer) komt die er gewoon uit.

.... help...?! :(

Laatst bewerkt:
Iemand nog een goed idee?

Ik zou ook niet weten hoe het veroorzaakt moet zijn, want deze pc wordt eigenlijk alleen maar gebruikt voor e-mail en af en toe een briefje schrijven

Laatst bewerkt:
Om te proberen.
Ga naar de standaard printer in [start] [printers & faxen] dan met rechtermuisklik op de standaard printer klikken en kies uit het menu printer taken.
Er opent een schermpje klik op hier op bestand en haal vinkje weg printer offline gebruiken.

@ Quatsch.... dat heb ik natuurlijk allang geprobeerd. Vinkje is weg, probleem blijft. Bovendien, na uitschakelen en opnieuw starten van het systeem is het vinkje weer doodleuk terug.

Ondertussen heb ik ook alle USB apparaten in control panel al verwijderd, opnieuw laten detecteren en installeren, maar dat loste óók niets op.

Laatst bewerkt:
.... na nog wat proberen de conclusie getrokken dat de printer gewoon stuk is. Met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen. Werkt ook niet op andere systemen. Ligt ook duidelijk niet aan de pc waarop het ding aangesloten zit, want willekeurige andere printers werken zonder meer direct zonder problemen.
Ding bij de milieustraat afgeleverd, terwijl onderweg naar MAKRO om een nieuwe te kopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan