printer op draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

harryblue

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
ik heb een laptop en een epson rx420-printer, mijn vraag is of ik die dmv een kpn experia-box met elkaar kan verbinden zonder dat er een print-server aan te pas komt, er zit op de box nl. een USB uitgang.

Er is iemand anders ook al mee bezig geweest. Of het gelukt is wordt niet duidelijk..

Een ander topic ging er ook over (helemaal onderaan) maar echt uitsluitsel ook hier niet.
Maar het lijkt geen onmogelijke optie als je de threads bekijkt.

ok dat pdfje was erg handig, heb de status van de print-server onder het kopje USB aangepast, en met de wizard naar de printer gezocht en gevonden.

Alleen als ik een pagina afdruk om te testen, geeft de epson status-monitor aan dat de printer niet gereed is om af te drukken, ik heb de printer wel aan staan etc.

iemand suggesties ?

Daar zul je denk ik in de eigenschappen van de printer nog iets moeten instellen, zoiets als Maakt deel uit van netwerk?
Bij mij moet dat bij mijn HP in het tabblad Delen.

Laatst bewerkt:
Mmm..dan haak ik af.

Nog dit: op pagina 17 van het PDF-boekje staat, onder 4. USB dat niet gegarandeerd wordt dat alle merken en typen met de experia gecombineerd kunnen worden?

hmm ja, ik snap dat ze niet kunnen garanderen dat andere bedrijven apparaten maken die met hun product om kunnen gaan, toch verwacht ik ergens dat een mondiaal merk als epson er mee overweg moet kunnen (of vice versa).

In ieder geval bedankt voor de hulp tot zo ver, misschien heeft iemand nog wat andere tips, ik heb het gevoel dat ik het wel bijna voor elkaar heb, een paar minimale dingetjes instellen, hetzij op de ingebouwde print-server, hetzij op de laptop ?

printer loopt vast

btw: telkens als ik print komt er wel een voortgangs-balkje van de epson-programmatuur tevoorschijn, maar de printer schijnt vast te lopen.
Ik kan hem na de verstuurde opdracht nl. niet eens meer uit krijgen dmv de power-knop op de printer, ik moet de stroomkabel loskoppelen en weer aankoppelen, dan pas reageert de printer weer op het bedienen van de toetsen op de printer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan