Printer op laptop steeds weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Linda Lane

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 jan 2010
Ik heb een asus laptop met windows 7. Daarop heb ik mijn Canon ip4600 printer geinstalleerd volgens de handleiding van canon. Aangezien het een laptop is, is de printer niet constant aangesloten. Als nu de laptop aanstaat en ik sluit de printer op een usb-poort aan, dan herkent hij de printer niet. In Excel kan ik zelfs geen afdrukvoorbeeld krijgen, omdat volgens de melding de huidige printer niet beschikbaar is. In Word krijg ik wel een afdrukvoorbeeld maar na de printopdracht krijg ik de boodschap dat er geen printer is geinstalleerd. Wat kan ik doen om gewoon te printen vanaf de laptop.

Heb je wel al de drivers geinstalleerd voor de printer, maar ook de printer zelf geinstalleerd/toegevoegd op de computer?

Na aanleiding van je reactie gekeken in configuratiescherm en gekozen voor printer installeren. Toen kreeg ik een melding over printer spooler. En oeps, had ik die niet op handmatig gezet? Snel naar services en printerspooler op automatisch starten gezet en het proces opgestart. En zie, de printer staat weer in het configuratiescherm en doet het!
Bedankt Ramon, want door jou opmerking ben ik bij de oplossing gekomen.
Groeten Linda.

Graag gedaan!
Mooi dat het is opgelost!:thumb:
En veel plezier met dingen printen.:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan