printer op twee pc's tegelijk aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

skelle

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2004
is het mogelijk om een printer met een usb-uitgang EN een parallelle uitgang aan te sluiten op 2 pc's? dus usb gebruiken voor de ene pc en parallel voor de andere.

Dát is een hele leuk vraag!
Nog nooit geprobeerd.. Opzich wel mogelijk denk ik?

Probeer het eens ;).

Wat wil je doen dan? Wat je ook kan doen is van de printer een gedeelde printer maken zodat, indien de PC's in netwerk, ze ook op 1 printer kunnen werken.

Als het goed is de printer geconfigureerd dat hij of van de USB of van de parallele poort de info krijgt. Dus die poort die als éérste is aangesloten. Ik verwacht dan ook dat 2 aansluitingen niet werkt.

Waarom gebruik je geen printerdeling ?

Als je PrinterPooling inschakelt kun je meerdere poorten gebruiken (?)

men pa heeft liever niet in netwerk: de ene pc waar ik nu op zit barst wrs van de virussen:p door kazaa, msn, veel internet... en de pc die morgen binnenkomt is voor het algemeen bedoelt voor mijn ouders' werk, dus in netwerk is beetje gevaarlijk, darom wou ik het zo doen:) maar het configureren, moet je dit niet op de pc zelf kiezen welke poort je wil gebruiken? waar kan je die printerpooling inschakelen? programatje? url?...

Geplaatst door skelle
configureren, moet je dit niet op de pc zelf kiezen welke poort je wil gebruiken? waar kan je die printerpooling inschakelen? programatje? url?...

Ja, maar wat JBS bedoelt is dat de printer "intern" een configuratie heeft dat wanneer de USB poort gebruikt wordt de Parellel automatisch geblokkeerd wordt en VV.
En dat is goed mogelijk.. Ik weet het niet.

Printerspooling geef je in Windows op.

Ik denk dat je dan handiger een switchboxje aanschaft en 'm op die manier parallel aansluiten op beide pc's.

nuja, kzal eerrst maar es proberen hem op een pc aan te sluiten:p het gaat dus om een printer die mij pa van zijn werk heeft meegekregen: een hp deskjet 970 Cxi, daar dachten ze dat hij kapot is, mar het was eiglijk gwn de inkt die uit was:p. nu hebben wij al een printer( een HP deskjet 840C series) nu heb ik dus die andere printer op de parallelle poort aangesloten en uiteraard zocht ik om drivers op het net en wel de volgende heb ik gevonden: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/...&product=61818&dlc=en&softwareitem=dj-21823-1
helaas als ik hem wil installeren krijg ik het volgende bericht: C:\WINDOWS\SYSTEM32\AUTOEXEC.NT. Het systeembestand is niet geschikt voor MS-DOS-en Microsoft Windows-toepassingen. Kies sluiten om de toepassing af te sluiten... wat moet ik hier nu weer van denken:confused: heeft dit te maken met dat de driver van de andere printer nog geinstalleerd staat? dus dat ik eerst die moet verwijderen?

als beide pc wel in een netwerk (internet) zit zou je een losse printserver ertussen kunnen zetten

nja, kzou wel eerst die printer in gang moeten krijgen hiervoor:p

Mijn vader heeft dezelfde printer en de driver die ik je linkte moet het doen dat is de goede.

Maar , probeer hem eens zelf toe te voegen als het goed is heeft XP de drivers zelf. Alleen zitten daar niet alle functies in.
Als je hem dan aan de praat hebt kun je misschien die andere eroverheen zetten.:thumb:

ja... maar krijg jij die foutmelding van 16 bits besturingssysteem of zo iets

het enigste wat ik nu nog hoor is het foutmeldingsgeluidje, maar geen foutmelding:confused:

uiteindelijk gelukt om drivers te installeren, mar de printer zelf zijn oranje lampje van de cartridges brandt voortduren:confused: terwijl er tog een volle inktpatroon inzit...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan