Printer print de letters niet..

Status
Niet open voor verdere reacties.

helpendehand123

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2011
Hallo,
voor school moesten we een poster maken, nu alles in elkaar gepuzzeld, print de printer de letters niet vanuit Word. Kom er net achter dat ook de achtergrond niet geprint wordt. De grijze banen boven en rechts zijn tekst vakken met dezelfde kleur als de achtergrond.
Beetje gegoogeld en alle stappen gevolgd maar nog steeds werkt het niet... Iemand een idee?
Ik werk met een MacBook Air en Office 365 met studentenlicentie.
Gr. S
Schermafbeelding 2015-10-12 om 11.20.41.jpgSchermafbeelding 2015-10-12 om 11.20.58.jpgSchermafbeelding 2015-10-12 om 11.27.29.pngSchermafbeelding 2015-10-12 om 11.35.29.jpg
P.S: Printer is zon grote office all in one kantoor ding... (Canon volgens mij)

Laatst bewerkt:
Op je 3e plaatje staat geen vinkje bij achtergrondkleuren............?
Als dat niet de oplossing zou zijn, dan kun je vooralsnog even bypassen door op de prt-scr te drukken, vervolgens een leeg blad openen in Word, ctrl-v gebruiken, het geheel bijsnijden en vervolgens printen. Dan 'ziet' Word het als een afbeelding en wordt het gegarandeerd geprint.

gast0225, ik heb het gezien :) Thanks voor het opmerken. Ik heb het vinkje aangehinkt, maar helaas nog geen veranderingen.. Ik wacht nog even af op verdere reacties, anders dan zal ik inderdaad je prinsscreen bypass gebruiken ;)

Check vooral ook even de algemene opties binnen Word (zie afb.)

Bijlagen

• opties.jpg
    opties.jpg
    96,7 KB · Weergaven: 35
Het bestand is vrij groot neem ik aan, iig te groot om hier te posten. Daar het zo te zien niets 'geheims' bevat, wil ik best even kijken wat / hoe het geheel is opgebouwd en vooral ook wat mijn kleurenlaserprinter van Xerox ervan vindt. Als je wilt kun je het mailen naar mij:

Ivm met privacy mailadres weer verwijderd. ;)

Laatst bewerkt:
Ontvangen, ik ben 'm nu aan het bekijken.

2 dingetjes die al gelijk opvallen :

- bij het kiezen voor het afdrukken, antwoordt Word met : zie plaatje.
- mijn printer had (echt) minutenlang nodig om het relatief kleine bestand te verwerken, dat is dus niet echt jofel

- idd. er komt alleen een vel papier uit de printer met daarop plaatjes
- alle tekst en de achtergrondkleur worden niet meegeprint
- fijn voor jou om te weten dat het dus niet aan je printer ligt.

Ik ga nu even naar het bestand zelf kijken (opbouw etc. etc.)

Bijlagen

• 1e en 2e constatering.jpg
    1e en 2e constatering.jpg
    77,8 KB · Weergaven: 15
Oei, misschien vergeten te vermelden, t is a3 formaat :$
Maar bedankt voor je snelle reactie! Ik zal er ook nog eens naar kijken :(

Ik kan het niet even snel voor je oplossen, maar ik weet wel wat er o.a. fout is gegaan (veel)
Begin eens met het 1x aanklikken van het tekstvak (waar al die technische gevens instaan)
Sleep dat vak nu eens naar links weg, Valt je iets op? Wat tref je onder dat tekstvak aan? Precies, da's dus een deel van je probleem.

Volgende oorzaak : je hebt afbeelding over afbeelding (tekstvak over tekstvak) heengezet, zonder daar ook maar rekening te houden met het aantal keren dat het over elkaar valt.
Kijk binnen Word eens naar de optie om tekst voor / achter een afbeelding te plaatsen.

Ik zou even overnieuw beginnen als ik jou was, want je hebt alle afbeeldingen natuurlijk op je machine staan.
Bouw 'm dan opnieuw op en check per vak de voor / achter plaatsing. Dan echter ga je ook kleur / vak conflicten krijgen
Dan kom je tot de conclusie dat de achtergronkleur en de tekstvakkleur elkaar gaan 'bijten' v.w.b. grootte van het vak en de overlapping van de kleuren van het vak t.o.v. de achtergrond.

Tip : gebruik Publisher voor een klus als deze.

Laatst bewerkt:
Ik ga het even proberen. Het is mij inderdaad een paar keer opgevallen, dat tijdens het verslepen het betreffende object werd gekopieerd.. geen idee hoe dat kan... Het kan dus inderdaad daar fout zijn gegaan...

Jupp, daar ben ik me van bewust. Ik dacht inderdaad ook aan publisher, helaas niet beschikbaar voor OS X :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan