Printer (print) geeft alleen blanco vellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

nicewise100

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2006
Hallo ,

Misschien kan iemand mij deze vraag beantw. zonder dat ik m'n hele printer :
Canon IP 4000 hoef open te schroeven, waar ik verder ook helemaal géén verstand van heb.

Mijn lieve printer, nou ja lief, print helemaal niet meer. Heb de zwart cartridges 2 st en een blauwe al bijgevuld, dus hij zou het eigenlijk weer perfect moeten doen. Niet dus!
Krijg tijdens print commando alleen maar blanke vellen papier te zien.

Tijdens reiniging van spuitgaten en andere zelf reinigende acties van printer zelf, krijg ik ook alleen maar zwakke , zeer zwakke kleuren te zien en zwart al helemaal niet meer.

Ik gebruik al minstens 2 jaar inktcartridges van Jettec en eigenlijk tot een paar mnd geleden tot volle tevredenheid. Mooie foto's zelfs op A4. Wat ik dus echter allang niet meer heb geprint. Lukt ook niet meer echt. Is ook niet zo heel erg relevant want digi-cam pictures laat ik door print centrale printen. Maar soms moet je ook iets van een website etc printen en dan is het ergelijk als je alleen maar hele dunne veeg kleur ziet.

Maar tot ongeveer 3 dagen geleden kon ik ook nog zwart printen en nu dus na dat ik zelfs nieuwe zwart heb bijgevuld dit ook al niet meer. Vreemd!

Heb voorzichtig gekeken maar zie niks bijzonders. Wel veel zwarte smeer aan linker en rechterkant, maar zie ik niks van op papier.

Tis net of de openingen ergens niet tegenaan komen, al weet ik niet hoe dit precies werkt.

Zoals geschreven, uitelkaar en inelkaar zetten ben ik niet zo'n held en om nu gelijk een nieuwe printer te kopen...maar reparatie zal ook wel duur zijn neem ik aan (bij mediamarkt gekocht).

Als ik spuitopening los op papier zet komt er in iedergeval genoeg inkt uit. Dus verstopt zal ie wel niet zijn denk ik zo aan m'n zwarte handen te zien inmiddels. :)

Weet iemand een oplossing? :confused:

Thnx alvast!

Jolan.

Schoteltje met warm water, en daar de voetjes van de cartridge in laten weken.
Zit de printkop OP de cadridge zelf?

Bijvullen kan overigens maar een paar keer, het sponsje verliest zijn eigenschappen.

Schoteltje met warm water, en daar de voetjes van de cartridge in laten weken.
Zit de printkop OP de cadridge zelf?

Bijvullen kan overigens maar een paar keer, het sponsje verliest zijn eigenschappen.

Thnx, maar het bewijs dat er genoeg inkt in zit en daar eigenlijk verder niks mis mee kan zijn is toch als ik voetje met ronde opening op een doekje of stukkie papier zet en gelijk een flink rondje zwarte inkt zie. Althans bij de twee nieuwe zwarte.
Weet natuurlijk niet hoelang die dingen al in de verpakkingen zitten. Zijn kant en klaar verpakt (met plastic en houdertje), zijn NIET opnieuw gevulde. Gekocht in een fabrieksdoosje van JETTEC.

Dacht dat de printerkop onder de inktpatronen zit.

Ik kan dat lauw water eens proberen, maar bij de zwarte nieuwe lijkt me dat sterk. M'n handen/handschoenen waren helemaal zwart. Dus....genoeg vloeibare inkt. Bij die drie andere kleuren zou het wel zo kunnen zijn. Maar lijkt meer of inkt ergens niet tegenaan komt.

Maar als je nog een ander idee hebt...GRAAG! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan