Printer print maar deel van afbeelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

willie76

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2010
Forumleden,

Ik heb een probleem met mn printer, een epson xp 305
k gebruik windows 7 64 bit, nieuwste drivers van epson

De printer begint te printen (ongeveer 4 cm van plaatje wordt geprint).
Daarna stopt ie met printen en na ongeveer 2 minuten print ie weer een regel, waarna er weer 2 minuten niks gebeurt.

Ik heb de printer al verwijderd van t systeem, opnieuw geinstalleerd, maar dit geeft geen oplossing !!!

Ik weet het echt niet meer......:(

Iemand van jullie een idee ???

Alvast bedankt

Met groeten

Willie

Wat zegt het printervoorbeeld? Geen andere meldingen gekregen?

Hoe is de Printer aangesloten? Bekabeld of draadloos?

@chopra, nee ik krijg geen andere meldingen o.i.d.
@Lutz, de printer is bekabeld (USB) aangesloten op de computer.

Een eenvoudig windows image printer krijgt alles op pixel niveau aangeboden. Indien je nu een langzame usb verbinding hebt, zoals usb2.0, of je hebt te weinig geheugen, dan kan ik mij in het effect vinden.

Zelf heb ik een tweedehands kleurenlaserprinter gekocht. Die print gewoon text als postscript, en bij fotos ga ik eerst koffie drinken.

Ik bedoelde of je als je voor printvoorbeeld kiest wel het geheel keurig te zien krijgt?

Ik zou vermoeden dat de printer te weinig geheugen heeft, en dus alles alleen (erg) langzaam kan renderen. Probeer eens een simpel document. Komt dat er wel geheel uit?
Probeer het eens als volgt (als dat bij jouw type mogelijk is): Gebruik een PCL5, PCL5e of PCL6 printerdriver ipv. de printerdriver die je nu gebruikt. [Je meldt weinig/niets over die driver, dus ik kan niet beoordelen of je mogelijk al zo'n PCL driver gebruikt etc.] [De printer is NIET PCL compatible.]
Verder staan hier wat afdruktips.

Tijs.

Laatst bewerkt:
hallo tijs,

dank voor de hints en tips.

Ik zal ze van t weekend uitproberen en laat daarna weten of t gelukt is......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan