Hallo
Betrokken printer ken ik niet , maar volgens uw omschrijving lijkt het er heel sterk op dat de minuscule doorvoerkanalen in de printkop grotendeels zijn verstopt ...
Normaal gezien mag je dergelijke cartridges nooit volledig leeg printen , maar op tijd en stond bijvullen.
De "mouse" in de cartridge droogt ook snel uit , en kan achteraf ook nooit meer zijn normale volume inkt absorberen.
Het uitdrogen "verstoppen" van dergelijke cartridges zijn de hoofdreden waarom ik indertijd ben overgeschakeld op een kleuren laserprinter
Met het reinigen van deze verstopte kanalen heb ik slechte ervaringen (lukt niet).
Meestal is er weinig inktgebruik bij die testpaginas , en is dit de reden waarom het dan wel werkt.
Bij hoger inktgebruik kan er door de gedeeltelijke verstopping niet genoeg (geen) inkt doorstromen.
Langdurig printen kan op deze manier de cartridge (door oververhitting) zelfs doen sneuvelen . (printer foutmelding cartridge controleren)
Hopelijk voor u heb ik het volledig bij het verkeerde eind , en komt iemand met een ander door mij over het hoofd gezien antwoord.
Peter