Printer print niet uit DOS

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ecosse

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2005
Hallo, heb zojuist mijn nieuwe printer geinstalleerd. Is allemaal gelukt, behalve één probleempje: hij print niet meer uit DOS. Ik gebruik in DOS een oud muziekcatalogus-progamma waarin al mijn muziek is ingebracht om het zo ook makkelijk op te zoeken. Wil het graag blijven gebruiken. Mijn oude printer printte wel uit DOS. Wat zou dit kunnen veroorzaken?
Annette

Kan USB eigenlijk aangestuurd worden vanuit DOS?

Weet ik niet eens moet ik je zeggen... Ik zou inderdaad even DOS drivers zoeken.

Hallo

Je spreekt van je nieuwe printer .....

een type nr van deze zou veel kunnen ophelderen....

Uiteraard kun je ook eens het bijgeleverde instruktieboekje lezen , of eens googlen.....

Bijna alle oudere printers met een ingebouwde karakterset in r.o.m. kunnen dit....

De meer recentere kunnen enkel nog printen d.m.v. win xx , wegens besparingen .... geen eigen karakterset meer aanwezig in de printer ....

Peter

De nieuwe printer is een Epson Stylus Photo RX420. Het instructieboekje had ik al geraadpleegd, maar zegt niets over DOS <-> USB. Waar vind ik DOS-drivers? Er is een dos.pagina.nl, maar daar vind ik niet wat ik zoek. Allerlei drivers voor allerlei apparatuur, dat wel. Kan iemand mij de goede richting wijzen?
Dank!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan