Printer print niet via USB

Status
Niet open voor verdere reacties.

GM Arnhem

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2010
Beste allen,

Voordat ik de printer HP F380 (of is het de laptop?) uit het raam gooi hoop ik dat ik via deze site geholpen kan worden! Wat is het geval:

De printer HP F380 is aangesloten via USB poort.
Printer werkte goed op vorige laptop met windows XP.
Met de nieuwe laptop ASUS met Windows Vista print de printer niet meer. Het aansturen van de scanner met de HP software gaat WEL goed. Er is dus communicatie tussen de HP software en de printer. Copieren direct vanaf de printer gaat WEL goed.

Ik heb alle mogelijke oplossingen zoals die worden vermeld op de HP site geprobeerd (alles verwijderen, weer installeren etc).

Wie heeft een oplossing? Alvast ZEER bedankt voor een poging om te helpen!

Ps/ Ik weet niet of het er mee te maken heeft maar ik krijg mijn Garmin 310 XT ook niet draadloos gekoppeld met de Garmin USB stick. Hier ben ik ook al 2 maanden mee aan het stoeien met Garmin ..

Misschien een idee om de specifieke drivers voor deze printer in combinatie met windows vista te downloaden en te installeren? Op deze HP site kunnen de drivers worden gedownload en geïnstalleerd. Niet geschoten is altijd mis.

Ik heb alle HP oplossing die vermeld staan op de HP site reeds geprobeerd, inclusief het verwijderen van ALLE HP file/drivers/maps en het opnieuw installeren. Helaas geen resultaat.

Als je de Vista drivers hebt geinstalleerd en het werkt nog niet, zou het een defecte USB poort kunnen zijn.
Werkt een ander apparaat wel via deze USB poort ?
Probeer eens een andere USB poort als deze aanwezig is.

Als je de Vista drivers hebt geinstalleerd en het werkt nog niet, zou het een defecte USB poort kunnen zijn.
Werkt een ander apparaat wel via deze USB poort ?
Probeer eens een andere USB poort als deze aanwezig is.

Beste Mickeys Monkey, bij deze de antwoorden op de door jou gestelde vragen:

De volgende apparaten werken op de USB:
.. De muis functioneert goed op de USB
.. Foto camera werkt goed op de USB
.. USB memory sticks werken goed op de USB pport
.. HP F380 all in one printer werkt goed wat betreft het scannen aangestuurd vanaf de laptop, tevens werkt het copieren direct op het apparaat. Alleen print opdrachten vanaf de laptop werkt niet. De opdrachten blijven hangen in de wachtrij.

Tevens heb ik alle USB poorten geprobeerd. Probleem blijft helaas hetzelfde.

Geeft bovenstaande een antwoord op je vragen?

Geeft bovenstaande een antwoord op je vragen?

Dit waren geen vragen, maar meer een checklist omdat de USB stick ook al niet werkt op de USB poort.

Drivers had je al geupdate, de poort werkt wel op andere apparaten.
Dan blijft er niet zo veel over dan dat de poort mogelijk niet genoeg stroom levert. Iets anders kan ik niet bedenken.

Je zou een USB hub die niet de voeding krijgt van de PC of laptop, maar van een voedingsadapter moeten aanschaffen.

Het vreemde vind ik dat het onder XP wel werkte en met een nieuwe laptop met Vista niet.

Ik kan je helaas niet de garantie geven dat het probleem dan opgelost is, omdat ik ook maar een gok doe waar het probleem kan zitten.

Een USB met voedingsadapter ga ik proberen wetende dat er geen garantie is dat het probleem is opgelost .. Ik hou je op de hoogte.

Zojuist teruggekeerd van de Mediamarkt zonder USB met voedingsadapter. Vlgns de medewerker zou dit geen oplossing zijn omdat de netvoeding van de printer voldoende zou moeten zijn ..

Wel het advies gekregen om:
.. ALLE geïnstalleerde printers te verwijderen met de drivers e.a.
.. printer aan te sluiten
.. software voor deze printer te installeren.

Ik ga het een poging wagen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan