Printer print niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Berichten
26.322
OKI MICROLINE 3320, 9 pin.
LPT.
Windows XP, drivers van de CD-rom (ook interne drivers).

Zodra er op printen gedrukt wordt meteen de melding "failed to print".

Iemand suggesties :shocked: :).

(PS: Als ik de printer aansluit op mijn laptop, of op (bijvoorbeeld) een Windows 98 bakkie dan print 'ie prima).
 
Kijk de instelling van de printerpoort eens na in de bios, staat waarschijnlijk op bi-directioneel, uit mijn hoofd moet die voor de OKI op EPP staan.
 
Helaas, geen verschil.
Zodra ik een document naar de printer stuur vrijwel direct de melding "this document failed to print".

Bi-communicatie staat disabled op de printer zelf, en op mijn laptop print 'ie goed.
 
Gevalletje "goed" nieuws:
Op het moment dat ik een HP Lasterjet aansluit (LPT) wordt er óók niet geprint. Echter: ik krijg nu geen foutmeldingen maar simpelweg een 100% CPU gebruik, zonder dat er geprint wordt ...

EDIT: Op een andere PC werkt het wel, zou dezelfde configuratie moeten zijn..
Suggesties voor waar het aan kan liggen of :)?
 
Laatst bewerkt:
Spoolinstellingen, direct naar printer afdrukkken (niet in wachtrij plaatsen) enzovoort. Vergelijk alle instellingen met een pc waarop het wel werkt.
Juiste mobo drivers?
 
Het gaat om (in principe) twee indentieke Dell Optiplex-jes. Zelfde image.

Ik kan helemaal geen bestanden afdrukken, ook niet vanuit Kladblok of WordPad.
Ik druk af op een lokale printer (een printer die rechtstreeks is verbonden met mijn computer).
Ik kan niet afdrukken vanaf de opdrachtprompt.
De printer is ingeschakeld en on line, maar het probleem doet zich nog steeds voor.
De printer aan- en uitschakelen heeft geen effect.
De computer opnieuw opstarten heeft geen effect.
Het verwijderen van de printer, en zelfs de printerpoort, heeft geen effect.
De heeft printer voldoende papier en lint.
De kabel functioneert correct.
Volgens Windows is parallelle poort mogelijk defect maar Windows zegt hetzelfde op mijn laptop, waar het wel goed werkt.
De printer kan een zelftest uitvoeren (deels dan) en hier krijg ik geen rare zaken.
En ja, OK, ik zoek verder :D.

Ik heb het nu opgelost door de PC op één PC te plaatsen en dan te sharen, dán print de probleemPC wel. Dit is voldoende oplossing maar ik vind dat soort dingen toch altijd raar :confused:.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan