Printer probleempje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tjappiej

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2005
Bij een van de eerdere topics hierover vond ik dit:

Printers en files delen op de 1e pc (waar de printer driver op is geinstalleerd):
Start \ instellingen \ netwerk kaart selecteren, eigenschappen, geavanceerd
Hier kun je files en printers delen.

Start \ instellingen \ printers \ printer selecteren \ rechter muisklik \ delen
Hier kun je je printer daadwerkelijk delen.

Op de 2e (en volgende) pc:
Start \ instellingen \ printers \ printer toevoegen
Netwerk printer, \ naampje blanko laten \ de juiste pc en werkgroep selecteren \ printer selecteren.
Dit kan alleen bij een werkend netwerk! Partities hoeven daarvoor nog niet gedeeld te zijn.
Deze netwerk printer op alle andere pc’s als standaard instellen.
Let wel dat bij een print opdracht, de pc waar de printer drivers op staan wel aan moet zijn

Nou heb ik alleen nog nodig hoe ik start/instellingen/ netwerk kaart selecteren
die staat niet bij mijn configuratiescherm...!! ook nog op de andere pc..!!

want nu ik deze niet heb ingevuld kan ik natuurlijk ook geen verbinding maken

kep wel al de wizard voor netwerk instellingen uitgevoerd (ooit) dus werkgroepen e.d zijn eral.. !!

kan iemand mij helpen :D

Printers en files delen op de 1e pc (waar de printer driver op is geinstalleerd):
Start \ instellingen \ netwerk kaart selecteren, eigenschappen, geavanceerd
Hier kun je files en printers delen.
Start \ configuratiescherm \ netwerkverbindingen \ Lan-verbinding \ Eigenschappen \ Aanvinken bestands-en printerdeling voor MS netwerken (deze service via installeren installeren als ze er niet bij staat)

dank je daarvoor! :cool:

alleen nu heb ik het volgende probleem.. :(
ik heb btw ook de software op beide pc geinstalleerd!
mar wat ik raar vond is dat ik hem op mijn pc niet kon installeren als netwerk printer..
omdat 't niet kon zou ik dan nu de poort moeten veranderen warop hij moet printen ?

voordat ik dit had, kon ik nieteens een printopdracht geven omdat hij zei dat de printer niet aangeslotenw as..
en als ik nu op printen druk, dan zie ik op mijn pc de opdracht verschijnen, maar beneden niet.. en na een tijd geeft ie een foutmelding (logisch)

kan iemand mij helpen!????:thumb: :thumb:

Laatst bewerkt:
Je moet altijd eerst zorgen dat op de pc waar de printer op zit het printen werkt en het netwerk tussen de pc's werkt. Daarna stel je printer delen op die pc in. Vervolgens laat je de andere pc in het netwerk zoeken naar die pc. De printer haalt dan de drivers van pc 1 af en weet hem zo te inden. het is dus neit de bedoeling dat de drivers afzonderlijk op beide pc's wordt geinstalleerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan