Printer problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronaldvd

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 apr 2005
Hi,

Ik heb een HP5150 printer waarvan de cartridges net zijn gevuld. Helaas vind de printer toch dat deze cartridges leeg zijn.

Geen probleem dacht ik .. Ik zoek naar een bestand hposvc08.exe (of hposvc07.exe) om dit softwarematig aan te passen.

Helaas niet te vinden op mijn systeem of originele HP cd's. OK dan ff googlen.. Dus ook niet te vinden.

Wie kan mij hieraan helpen zodat ik de cartridges niet hoef af te plakken en zo voor een reset ?

Alvast bedankt,

ronald

Probeer eens: Printer ingeschakeld -> inktpatronen verwijderen -> printer loskoppelen van je pc -> koper gedeelte van de patronen voorzichtig reinigen met een droge,niet pluizende katoenen doek. patronen terug plaatsen -> printer terug aankoppellen. PC even terug opstarten. Misschien dat dit helpt.

Maar ik zou HP catridges nooit hervullen. Maar ja daar zijn al verschillende discusies over.

Het is natuurlijk niet zoals het zou moeten maar die meldingen van lege patronen negeer ik gewoon en mijn printer drukt mijn documentjes vrolijk af. Kennissen van mij hebben een Epson en die houdt er op den duur gewoon mee op (Ondanks dat er nog genoeg inkt in de patronen zat.....) maar dat is mij met mij HP (5550) nog niet gebeurd.

Geplaatst door Sidi
Het is natuurlijk niet zoals het zou moeten maar die meldingen van lege patronen negeer ik gewoon en mijn printer drukt mijn documentjes vrolijk af. Kennissen van mij hebben een Epson en die houdt er op den duur gewoon mee op (Ondanks dat er nog genoeg inkt in de patronen zat.....) maar dat is mij met mij HP (5550) nog niet gebeurd.

Ok. Je merkt het natuurlijk wel wanneer je patroon leeg is. Maar ja, dit is eigenlijk geen antwoord op de vraag.
Pas op, veel mensen negeren deze boodschap op het scherm, en HP is,in zulke gevallen,een hoogvlieger. Vroeger waren de HP printer "het van het", maar de laatste tijd heb ik mijn twijfels. Ik spreek dan ook uit ervaring. Op het werk deed ik de onderhoud van HP printers. Nooit problemen. Heb nu zel al 2 HP's gehad die binnen de korste keren "Boe doe zelf" zeiden. dus maw heb nu mijn twijfels over HP.

Tja, over de afdrukkwaliteit heb ik niet te klagen. Maar die meldingen van "lege cartridge" beginnen al lang voordat ze werkelijk leeg zijn. Je kunt dan gelijk naar de winkel vliegen om nieuwe te kopen maar mijn ervaring is dat je dat best p z'n "elf-en-dertigste" kan doen. Het duurt dan nog wel even voordat er slechte afdrukken in de opvangbak liggen. Ik ben het trouwens met je eens dat navullen niet echt een optie is. Ook de z.g. B-merk navullingen vond ik niet je-van-het. Helaas.... (Die cartridges zijn zo krengig duur :evil: )

Die cartridges zijn zo krengig duur Zeg dat wel. Wij zijn nu ook 1 keer afgeweken naar een ander 'merk' maar dan is het net of je op vilt drukt.

Als ik die bijna leeg melding krijg dan haal ik de cartridge er uit, maak warm met mijn handen en schud een poosje.
Geen gepiep meer totdat de cartridge echt leeg is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan