Printer Problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Black JuJu

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2006
Ik heb een draadloos netwerk: ADSL Router-Draadloze Router-Printerserver met daarop twee laptops Acer & Asus.
Op de printerserver heb ik 'n HP All In One F4100 aangesloten.
Opd de laptops heb ik eerst de HP werkend geïnstalleerd, daarna op de printerserver aangesloten.
Iedere keer als de Asus een printopdracht verstuurd word er een kopie F4100 geïnstalleerd.
Dit lijkt me niet helemaal juist.
De printerserver is een Sitecom LN-308. Deze is bekabeld naar de draadloze router, ook 'n Sitecom (WL-153).
Enig idee?
Zowel de Asus als de Acer draaien Vista Home Premium.
Het gekke van het geheel is, dat de Acer er helemaal geen problemen mee heeft en de opdrachten gewoon uitprint.
Bij de Asus begint de HP Digital Monitor direct te tetteren (zoekt de 2300 (vorige printer, voor de zekerheid er in laten staan, zodat er altijd geprint kasn worden, ook als de F4100 de brui er aan geeft)).
Dit scherm komt bij elke sessie op.

Laatst bewerkt:
klinkt bekend,

wat bij ons geholpen heeft is de printer om te gebruiken op standaard te zetten

start -> programma's -> configuratiescherm -> printers en fax apparaten -> rechter muisklik op de printer die wordt gebruikt om te printen, 2e of 3e van boven als standaard printer instellen. (bij xp :P vista geen idee, maar zal er (hopelijk) wel op lijken)

Dit had ik al gedaan, maar gaf geen soelaas.
Heb sterk het vermooeden. dat het probleem tussen de router en de printerserver ligt.
Ga het MAC-adres (van de printerserver) toevoegen in de router.
Mocht dit niet toereikend zijn, ga ik alles verwijderen, om alles weer opnieuw te installeren.
Direct aangesloten (via USB) op de PC doet de HP F4100 het namelijk wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan