Printer Samsung CLX 31175 kan niet geïnstalleerd worden "the arguments are invalid"

• Onderwerp starter Onderwerp starter Erc
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Erc

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2014
Hallo iedereen,

Ik heb een laptop met het besturingssysteem windows 7 enterprise (SP1 64 bit). Ik zou mijn printer, samsung clx 31175, willen installeren via de driver die ik via de website van samsung heb afgehaald.

De installatie begint en (vanaf 7%) krijg ik onmiddellijk de melding "the arguments are invalid". De installatie loopt gewoon door maar als ik ga kijken bij configuratie, zie ik dat er geen printer is geïnstalleerd.

Wat ik ook niet begrijp is:

als ik met Microsoft Word werk, kan ik via afdrukvoorbeeld mijn af te drukken document bekijken.
Werk ik met Microsoft Excel, dan kan ik niets bekijken via afdrukvoorbeeld omdat er geen printer is geïnstalleerd.

Hopelijk kan er iemand mij helpen want ik heb de printer dringend nodig.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groetjes
Ercn

Beste gast0225,

Mijn Cd rom werd destijds vervangen door een hard disk. Dus ik kan via cd's niet meer installeren op de laptop.

Mvg

@Erc, je schrijft dat je geen CD speler meer hebt, maar verplaats je in mij / ons: hoe zouden wij dat hebben kunnen weten? Daarnaast, middels een los USB CD/DVD spelertje zou dat ook kunnen.

Of je neemt de driver-CD even mee naar iemand die wél een speler heeft in zijn compu/laptop en daar dan de mappen-/bestandeninhoud van de CD op een USB-stick laten overzetten, zodat je vanaf die USB-stick aan de slag kunt gaan op op je eigen compu/laptop.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Alle drivers voor deze multi-functional zijn hier te vinden en na downloaden kun je deze gewoon op een usbstick zetten en van daaraf installeren.
Daarvoor heb je helemaal geen cd-dvd-station nodig...:shocked:

Hallo iedereen,

Alles wat jullie hebben geschreven heb ik geprobeerd. Ook via de links hierboven heb ik geprobeerd om de printer te installeren maar tevergeefs.
Tijdens de installatie krijg ik de melding dat er een fout is opgetreden bij het installeren van het printerstuurprogramma. De scanner wordt wel geïnstalleerd.

Groetjes

Maandagochtend 08.00 uur misschien even Samsung bellen?

Bellen
Bel om een medewerker van de klantenservice te spreken.
Bel met de Samsung Service- en Informatielijn via
088-9090100
Openingstijden:
Maandag - vrijdag: 8:00 - 21:00 uur
Zaterdag: 10:00 - 16:00 uur

en laat ons vooral even weten wat nu de oorzaak was.

Enne, in bericht 4 wordt gewezen op eens afwijkend printertypenummer én worden vragen gesteld over de door jou gekozen software. Jij antwoordt daar niet op, hetgeen bij mij de vraag oproept: lees jij alle gegeven antwoorden wel zorgvuldig door?

Laatst bewerkt:
Ik heb alle vragen gelezen, want alles hulp is welkom, sorry dat ik daar niet op heb gereageerd.
Het gaat over een CLX 3175 versie, de FN versie is een netwerkprinter en daar beschik ik niet over. Ik heb ook de juiste drivers gekozen geprobeerd om het te installeren, wat helaas niet is gelukt.

Ik neem verder contact op met Samsung en houd jullie verder op de hoogte. Bedankt voor het nummer.

Mvg

Nadat ik samsung heb gecontacteerd hebben ze mij een link gegeven van een driver, waar ik ook hetzelfde probleem had bij de installatie. Uiteindelijk ben ik na lang zoeken op het internet er achter gekomen dat het probleem ook kon liggen bij de print spooler (administrative tools - services). Dan heb ik via deze URL alle stappen gevolgd, en de printer kon weer geïnstalleerd worden en ik kon terug afdrukken.

:thumb:

Mooi dat je het e.e.a. even terugkoppelt, dat is prettig om te lezen én erg handig voor andere probleemhouders met eenzelfde probleem. Goed dat het weer werkt zoals het hoort te werken :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan