Printer spool

Status
Niet open voor verdere reacties.

jacobba

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2000
Hoi

Mijn zus heeft een prachtige HP all in one printer. Nu wil deze niet meer printen. Ik heb hem opnieuw geinstalleerd(ja eerst de oude verwijderd). Hij gaf in eerste instantie de foutmelding dat de gebruikte kleurencartridge niet geschikt was voor deze printer. Toen dat probleem was opgelost wilde hij nog niet printen. Bij her-installatie kregen we de melding; printerspool....Heb al geprobeerd om via services de printer spool te starten maar daar stond hij goed.Omdat zus nogal ver weg woont geprobeerd om via hulp op afstand in haar pc te geraken. Helaas ik heb xp pro en zij xp home. Lukt dus ook niet. Maar goed het probleem waar het om draait is dus die verrekte printer spool. Iemand enig idee hoe dat op te lossen is? Voor ale duidelijkheid; de printertaken gaan keurig de wachtrij in, printr roept dat hij bezig is met afdrukken en vervolgens krijgen we de melding dat er een fout is en niet kan worden afgedrukt. iemand????
Mijn zus is degene die het oplost eeuwig dankbaar!

heb je norton firewall toevallig?
(of een andere)

Ja er is een firewall, maar het ding heeft altijd gewerkt en is er spontaan mee gestopt...dus???????

probeer eens in die firewall handmatig toestemming te geven aan die printerspool
(welke firewall looppt er trouwens?)

Of die spoolservice is om de een of andere reden uitgeschakeld.

Kijk daarvoor ook eens op de volgende manier: start/uitvoeren/services.msc
Je ziet nu alle services. Zoek Print Spooler op en kijk of deze wel gestart en op automatisch staat.

Ga ook via start naar 'printers en faxapp' er mogen geen afdruktaken meer zijn die in de wachtrij staan.

Dit kun je zo naar haar doormailen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan