Printer spooler problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

yoepiewerkt

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2009
Hallo

Ik plaats niet zo vaak een probleem maar ik kom er niet meer uit. Ik heb nml het volgende. Iedere keer als ik mijn printer wil installeren krijg ik de melding printer spooler niet actief. Dus aangezet via services , echter dit blijft zo als ik de software van Lexmark 3500-4500 installeer en ik bijna klaar ben op voltooien druk weer die melding houden.
Ik heb verschijnende fixen gedraaid oa

printerspooler fix
en nog een aantal progjes ze zagen de fout maar niets hielp

Ik ben het spoor even bijster op dit moment. Tja Windows opnieuw installeren voor zo'n ***lig probleeempje gaat me te ver, zekers omdat ik al diverse fora's heb gezien dat dat ook niet altijd helpt.

Wie heeft er een oplossing voor dit probleem

Thanks

ja

Ja die heb ik dus ook al geprobeerd , hellaas bood dit ook niet de oplossing

is windows xp sp3

Computerbeheer -> Services en eigenschappen -> Services -> (Daar probeerde ik steeds Print Spooler te activeren wat niet lukte, daarom heb ik eerst LexBce Server geactiveerd, wat dus gestopt was) Dit geactiveerd en daarna kon ik pas Print Spooler activeren.
Bron: PcWereld.be

Succes.

Goeiesmorgens

Ja dat heb ik dus ook, ik blijf iedere keer op starten drukken , nog steeds wordt de printerspooler niet actief , dus vaag , ik heb dis heprobeerd de LexBce Server te vinden , maar die staat er dus vreemd genoeg niet tussen in services wat dus normaal wel dus het geval zou moeten zijn wat ik al had begrepen uit andere reacties op oa dit forum.
Enig idee waar ik dat bestandje kan weg plukken. De links die ik gevonden had die werken op eea manier niet. Ik heb trouwens de laatste drivers gedownload van de website van lexmark.com.

cjb3500-4500en.exe

Ik ben benieuwd naar jullie tips.

Hopenlijk kunnen jullie ons dit weekend gelukkig maken dat we weer kunnen printen , nieuwe printer kopen is ook overdreven denk ik daar zal je tegen het zelfde probbleem aanlopen . Printerspooler blijft dus iedere keer stoppen , wil dus niet starten ......

Thanks

Heb je de oplossing geprobeerd in mijn 2e link.

Daar word uitgelegt hoe je de drivers enzo kan verwijderen. En overproblemen met lexmarks drivers

If you have a Lexmark printer, these additional steps may be necessary (thanks to Robert Orleth [MSFT] for providing this information). The Lexmark printer installation process sometimes installs a service that makes the print spooler service dependent on itself. If there is a problem with Lexmark service or a Lexmark printer driver (or you removed it using the steps above), the print spooler service may not start (see also http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;324757). The steps below make the print spooler service only dependent on the Remote Procedure Call (RPC) service (RPCSS), which is normal. The print spooler service dependencies are stored in the registry at

HKEY_LOCAL_MACINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Spooler\DependOnService

The sc config command at step 16 resets the value of that entry.

15.

Open a Command Prompt window
16.

key the command
sc config spooler depend= RPCSS
(note the space after the = but not before)
17.

restart the print spooler (see steps 8 and 9 above)

Probleem blijft

Het is nog al hardnekkig probleem. Inmiddels hebben we het nu ff ander opgelost door een laptop op het netwerk thuis te hangen en daarvan daan dan maar te printen , dit werkt dus wel , printer is dus niet defect.
Ik heb het stap voor stap geprobeerd vanmiddag na da noppes dus . Printerspooler niet actief blijf het houden moet hem iedere keer aanklikken , het begint een beetje irritant te worden , hopenlijk heeft er nog iemand andere ideeen of oplossingen

Thanks

Goos

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan