printer spoorloos

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trude21

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2000
Hallo
Mijn zus heeft een nieuwe computer met xp.
Nu kwam ze er achter dat haar printer niet werkte, en heeft ze zitten rommelen, en nu kunnen we geen nieuwe printer meer toevoegen want onder printertaken en nieuwe printer toevoegen komt er steeds een foutmelding"de printer spooler service is niet actief"we hebben wel al de nieuwste drivers binnengehaald maar op geen enkele manier kunnen we een nieuwe printer toevoegen, het blad waar de printericoontjes horen te staan is ook leeg....ze heeft een printer van Lexmark Z51 op een usb maar hij geeft ook de melding als we via nieuwe hardware een printer willen instaleren dat er een poort niet correct is , terwijl alle poorten volgens apparaatbeheer correct werken( volgens mij is dat niet eens nodig met usb)
wat is een "printer spooler service"en hoe kan ik die activeren??
groeten Trude

Start, instellingen, configuratiescherm, systeembeheer en dan services en daar de printerspooler weer aanzetten

Rechtsklik op "Deze copmputer". Klik op "Beheren" en kies voor services. In die lijst moet de printerspooler staan. Kijk even of ie op automatisch staat. Vind het wel vreemd dat die zichzelf blijkbaar heeft uitgeschakeld.

Dankjewel voor jullie snelle antwoord
natuurlijk direct geprobeerd en het leek inderdaad te lukken, de printers waren weer terug in het schermpje van prinbeheer maar het werkt nog steeds niet, je kan geen nieuwe printer toevoegen, ook niet via nieuwe hardware toevoegen. hij komt iedere keer weer met een foutmelding en dan is de boel weer verdwenen en moet je de spooler weer activeren
Eerst was er een fout in het spooler subsysteem app. en dan weer is de spooler weer verdwenen. dan geeft hij weer aan dan de geslecteerde poort niet goed is ( gaat op usb) kortom het werkt niet.Via de site van Lexmark moest er eerst een bestandje weg en later weer opnieuw worden geinstaleerd, ook dat werkt niet want het bestandje kan niet weg(lexbces.exe)kortom ,wij zijn nu ten einde raad en denken erover om de boel opnieuw te formateren en instaleren( doe het liever niet)

Heb je gecontroleerd of de printspooler op Automatisch staat?

Werken alle usb poorten naar behoren? Start - configuratiescherm - systeem, tabblad hardware, knop apparaatbeheer dan helemaal naar beneden scrollen.

Kan die printer, behalve op usb, ook op een parallele poort worden aangesloten?

Ja , hij staat op automatisch
en alle usb poorten werken naar behoren
heb nu geprobeerd om het met de gewonen printerkabel te laten werken, ook dat haalt niets uit, je krijgt precies hetzelfde probleem.Af en toe zie je de icoontjes en als je daar dan opklikt krijg je weer dezelfde foutmelding en ga je weer en zet je de printspoel weer goed, zo blijf ik in een kringetje draaien, soms kom je even verder maar dan krijg je weer een fout" in de spooler subsystem app is een fout opgetreden"
groetjes Trude

Ik ga dat zeker proberen, maar ik kwam niet in een keer op de goede site maar heb "324757&Product=winxp"in google getikt en kwam op een nedrlanstalige site met het probleem waar ik mee worstel
Heb nog even geen tijd om het uit te proberen , maar ga het volgende week doen, en dan laat ik wel van me horen
bedankt zover
groetjes Trude

Weet het al: de hele link wordt niet "meegepakt" . Alles na de punt-komma. Doen we het anders; klik hier en dan zou die het wel moeten doen.

even ter afsluiting
Heb de hele computer opnieuw in kooptoestand gemaakt( was een cdtje bij), moest wel evengoed alles weer opnieuw instaleren, en alles werkt weer perfect
de printer werkt, zonder instalatie cd en de spooler geeft ook geen fout meer aan.
bedankt voor jullie reactie , en heb evengoed weer wat geleerd

groeten Trude

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan