Printer staat bijna gereed voor de sloop

Status
Niet open voor verdere reacties.

claxon

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2011
Ik draai ubuntu 10.10 .Printer is hp officejetg85.Na een week klooien met drivers,poorten,reinigen veerstiftjes inktpatronen enz hangt het stillaan mijn voeten uit.
De vermelding was er steeds van:verwijder en controleer uw kleurenpatroon.Daarstraks had ik met een vijlte over die pennen geweest en toen ging de zwart patroon in staking.Nog maar eens.Jaaa,hij ging nu de tespagina afdrukken en hij ging vervolgens in slaapstand.Na 4uur is weer zover:Kleuren patroon checken.Ik ben dat kotsbeu.
Is dat een bug door een eerder gedownloade driver of door pseudopatronen.??????????,,Normaal telt deze nog niet de verbruikte inktdruppels.

Deze morgen deed ik nog een ultieme poging.Ik heb er 2 orginele lege HP cartridges ingeplaatst.Hij doet nu iniatiliseren en gaat in slaapstand staan.Op het blad stonden enkel de zwarte inkt afdrukken.Enige melding dat de kleuren op zijn geeft hij niet.
Als hij niet meer werkt met hervulbare inkt dan denk ik te gaan voor een epson met zijn meerdere kleurcartridges.

Veercontactjes kuisen gaf niets.Met de ubuntu en printerdriver weet men blijkbaar of het orgineel HP inkt is.
In een kleine pc winkel heb ik de nwe inktjet links laten liggen en als ultra laatste hoop orginele zwarte en kleur HP inkt gekocht.Plots was hij genezen.Ik kan nu mijn vliegticket printen.Ps:in de kleine winkel kost het 19€/stuk minder dan in zo 'n grote multi media winkel.Mss met oude reeds geplaatste driver en bestaand besturingsprog kan men het wagen hervulde patronen te gebruiken.5€ meer voor orgineel,pffff.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan