printer te langzaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

tournois

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 feb 2004
Sinds enkele weken is mijn printer HP deskjet 720c emorm langzaam geworden ook is XP geinstalleerd maar ik weet niet of daaarna gelijk ontstaan is.
bv. ik moet een document uitprinten van 2 pagina's dan komt de eerste op normale snelheid en de volgende doet er dan 20 minuten over af en toe een regeltje.
Ik heb alles al opnieuw geinstalleerd geen sukses.
Wie kan mij helpen?

Welkom op Helpmij.:)

Msichien staan de paralell poort instellingen in het Bios op SPP.
Deze kan je beter op EPP zetten.
Ik kan niet zeker zeggen of dit je probleem verhelpt.

Kijk eens bij printerbeheer hoe groot de tweede pagina is.

Gebeurd het alleen bij een pagina met veel afbeeldingen of gebeurd het ook met pagina's met alleen maar tekst?

Probeer als laatste eens twee of meer lege pagina's af te drukken, stopt ie er dan ook mee?

Welkom trouwens... :p

Laatst bewerkt:
een eventuele andere oorzaak is mogelijk dat Windows het tijdelijk aangemaakte printbestand (spool) niet goed (genoeg) kan verwerken / wissen, nadat een eerste pagina is afgedrukt.

Windows maakt een tijdelijk (veelal zeer groot) spoolbestand aan tijdens (voorbereidingen van) het afdrukken.

Als DAAR nu iets misgaat en het spoolprogramma gruwelijk groot wordt (door een bepaalde fout), dan kan het i.d.d. tijden duren voordat er iets uit de printer komt.

Als een van de vorige antwoorden niet de oplossing biedt, dan zou je kunnen overwegen om de printer(drivers) eens te deinstalleren en een hele nieuwe (schone) installatie te doen van je printer (software), wellicht is het probleem daarna opgelost...........

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan