Printer terug activeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lode2008

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2010
Telkens ik de computer opstart moet ik de Print Spooiler terug activeren
Bij SERVICES ga ik dan via Eigenschappen en duidt er terug automatisch opstarten en klik dan op opstarten en toepassen en toch is hij telkens weer eruit
Heeft dit maken met een instelling bij Ccleaner bij Opstarten?
Of hoe kan dit steeds in orde blijven
Groetjes
Lode

Véél te weinig informatie.
Krijg je bij het starten van de print spooler service niet een foutmelding of zo?

Tjis.

Als ik de printer wil toevoegen die dus niet vermeld staat in Configuratiescherm\Printers dan komt de volgende melding:
Kan Printer toevoegen niet openen. De lokale Print-Spooler-Service wordt niet uitgevoerd. Start de Spooler opnieuw of start de computer opnieuw op.
En vermits het opnieuw opstarten van de computer niet helpt, moet ik dus telkens die Spooler Service opnieuw uitvoeren.
Als ik dan de Spooler opnieuw start en op toepassen klik dan blijft hij aktief
Raar want ik klik ook het automatisch starten aan.
Groetjes
Lode

Dus even een recap:
a. Print Spooler service staat op opstarttype Automatisch, maar staat niet gestart als je de pc met Windows hebt opgestart.
b. Je kunt handmatig de Print Spooler service starten.
c. Nu is nog steeds niet duidelijk of (nadat je de print spooler service handmatig hebt gestart) het toevoegen van een printer aangeeft dat die print spooler service NIET gestart is. Ook meld je niet of na je 2de poging om een printer toe te voegen de print spooler service nog steeds draait.
d. Ook is niet duidelijk of je ooit eerder wél een printer op die pc geïnstalleerd had staan, welke dat was (merk + type), of je die ondertussen verwijderd had of niet en of er misschien nog software van die verwijderde printer op je pc aanwezig is.

Tijs.

Dus even een recap:
a. Print Spooler service staat op opstarttype Automatisch, maar staat niet gestart als je de pc met Windows hebt opgestart.
A. ALS DE COMPUTER OPGESTART WORDT STAAT DE PRINTER ALS NIET GESTART BIJ SERVICES EN OOK NIET VERMELD BIJ PRINTERS
b. Je kunt handmatig de Print Spooler service starten.
B. IK KAN DE PRINT SERVICE STARTEN
c. Nu is nog steeds niet duidelijk of (nadat je de print spooler service handmatig hebt gestart) het toevoegen van een printer aangeeft dat die print spooler service NIET gestart is. Ook meld je niet of na je 2de poging om een printer toe te voegen de print spooler service nog steeds draait.
C. JA DE PRINTER WORDT VERMELD, EN ALS IK DE PRINT SPOOLER HEB GESTART BLIJFT HIJ ALS GESTART STAAN
d. Ook is niet duidelijk of je ooit eerder wél een printer op die pc geïnstalleerd had staan, welke dat was (merk + type), of je die ondertussen verwijderd had of niet en of er misschien nog software van die verwijderde printer op je pc aanwezig is.
D. DEZE PRINTER EEN HP TYPE 4500 HEEFT REEDS GEINSTALLEERD GEWEEST EN WAS OM ONBEKENDE REDENEN NIET MEER , MAAR IK HEB ALLE SOFTWARE EERST VERWIJDERD EN TERUG GEINSTALLEERD VOLGENS DE PROCEDURE.
MAAR HET PROBLEEM WAS ER EN DAARDOOR HEB IK DUS DE SOFTWARE VERWIJDERD EN TERUG GEINSTALLEERD.
BESLUIT, ALS DE COMPUTER WORDT OPGESTART IS ER GEEN PRINTER AANWEZIG EN ALS IK IN SERVICE DE PRINTER VIA PRINT SPOOLER OPSTART, IK AKTIVEER DAN OOK AUTOMATISCH EN BLIJFT HIJ OPGESTART ZOLANG DE COMPUTER AKTIEF IS.
GROETJES
LODE

Ok, dus als je de print spooler service handmatig start dan kun je printen gedurende je hele Windows gebruikerssessie. Verder staat (ook na een herstart van Windows) de print spooler service op opstarttype Automatisch, of is dat laatste NIET het geval?

Indien opstarttype ook na herstart Windows op opstarttype Automatisch, dan zul je even in de Logboeken moeten gaan kijken of daar een hint wordt gegeven waarom bij de start van Windows de print spooler service niet gestart kan worden danwel gestart wordt maar daarna direct weer afsluit.

Logboeken: [Windows-toets]r toetscombinatie -> Eventvwr.exe
Logboek Systeem
[bij Vista/W7: Windows logboeken -> Systeem]

Zoek aldaar naar (fout-)meldingen die worden gelogd vanaf het tijdstip dat de pc is opgestart.

Wat mij betreft (ik ben daar nog tot ong. 12:45 vandaag) kom je even naar de Helpmij Chat, dan kan ik evt. op de pc meekijken m.b.v. TeamViewer en hopelijk een oorzaak vinden van je probleem.

Tijs.

Laatst bewerkt:
De Print Spooler start nu terug autmatisch op als Windows opstart.
Ik heb via Geblokkeerde opstartprogramma's die Print Spooler terug geactiveert
Probleem dus opgelost
Dank voor de hulp
Groetjes
Lode

Graag gedaan.

Bedankt voor de terugmelding van de gevonden oplossing.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan