printer toewijzen aan printserver

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnoderuig

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
577
Ik beschik over een E-tech PSU201 printserver (2 usb-poorten, 1 lpt-poort). Hierop wil ik een Brother printer aansluiten. Thans werkt deze printer via de lokale usb-poort.

De bijbehorende software van de printserver waarmee op een gemakkelijke manier de printer softwarematig aan een poort van de printserver laat koppelen werkt niet helemaal volledig onder Vista. Er verschijnt een foutmelding die aangeeft dat de printer zich op een ander segment bevindt (?). De printserver op zich is gekoppeld aan een draadloos accesspoint en werkt vlekkeloos via een WindowsXP machine. Met een stukje bijbehorende administratiesoftware van de printserver (geschikt voor Vista) is vanaf de Vista-machine de prinserver te zien en te manipiuleren. Tot zover gaat het goed.

Ik heb begrepen dat bij de eigenschappen van de printer thans een nieuwe poort moet worden aangemaakt waarin zich dus de gegevens van de printserver en bijbehorende poort moeten worden opgenomen. Ik weet echter niet precies hoe ik dat moet doen. Ik zie 2 mogelijkheden Poort toevoegen namelijk Network Print Port en Standard TCP/IP adres.

Uiteraard heb ik al wel wat zitten proberen met de daarna volgende schermen maar het lukt me niet de zaak aan de praat te krijgen. Hoe moet ik de schermen invullen? Voor de goede orde; het heeft gewerkt via dezelfde machine en dezelfde configuratie maar weet dus niet meer hoe ik die schermen heb ingevuld.

Enkele gegevens:
Het ip-adres van de printserver is 192.168.0.200.
De printer bevindt zich op poort 3 van de printserver.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan