printer toewijzen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Diana
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Diana

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2000
Hallo hulpverleners,

Op mijn werk de volgende situatie:
1 Computer, 2 printers, waarvan 1 speciaal is om pasjes te printen. De ander is voor gewone afdruktaken.

De printer die pasjes afdrukt staat als standaardprinter. Gevolg is dat als iemand bv. een brief wil uitprinten en even niet oplet de pasjesprinter aan de slag gaat, wat niet handig is.
Deze printer is alleen bedoelt voor het afdrukken van passen, waarvoor een speciaal programma is geïnstalleerd.
.
Is er een mogelijkheid om de pasjesprinter alleen te laten printen als hij opdracht krijgt van het programma wat daarvoor bedoelt is?
En natuurlijk dat alle brieven, e-mails ed. standaard worden afgedrukt door de normale printer? Die normale printer is trouwens gekoppeld aan meerdere pc's. De pasjesprinter maar aan 1.

Graag jullie hulp.

Diana

je zou in iedergeval de andere printer als standaard priner in kunnen stellen bij de mensen?

Bedankt voor je reactie.

Ik begrijp je antwoord, dat is inderdaad een optie. Maar niet wat ik bedoel. Ik vraag me af of ik bepaalde programma's kan linken aan bepaalde printers zonder dat ik rekening hoef te houden met de standaard printer.

Diana

Je kan het oplossen door in het programma waar je de pasjes mee maakt de standaardprinter in te stellen (als je die optie hebt in het programma)

Maar zou wijselijk zijn de normale printer als standaard in te stellen zodat andere gebruikers niet hoeven op te letten.

Als je dan in het pasjes programma hebt veranderd zou er geen probleem mogen zijn.
Is wel moeilijk te helpen als je niet weet hoe en wat eigenlijk, hangt allemaal af van welke soft je gebruikt en de mogelijkheden van instellen van die soft

Sluit op je werk eens een printservertje aan op beide printers. Je kunt dan oa aangeven dat er geprint moet worden naar een bepaald ip adres welke correspondeert met de bedoelde printer.

Of je maakt een 2e printerpoort aan. Lpt1 verwijst naar de normale printer en lpt2 naar de pasjes printer.

Bedankt voor je reactie.
Ik ga er eens mee aan de slag. Bij bv. word kan ik wel een printer toewijzen. Het lijkt me sterk als dat bij dat pasjes programma niet kan.

Ik hou het even hierbij.

Diana

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan