Printer traag in netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

ivo25

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2003
Ik heb een brother mfc 215, en deze gebruik ik als printer op 2 pc's

Fysiek zit hij aangesloten op mijn winXP machine via de USB poort.
Ik deel deze printer met de andere pc in het netwerk, een windows 98 se machine.

Nu lukt het printen vanaf deze win98 machine wel, alleen is mijn printer dan heel erg traag. Vanaf de winxp machine, waar de printer dus op zit aangesloten, gaat het printen razendsnel.

Voorheen had ik een andere printer op dezelfde manier aangesloten, en dit ging vanaf beide pc's razendsnel.
Heeft iemand een idee hoe ik dit printen sneller kan maken?

Daar nog niemand heeft gereageerd, zomaar een gokje:

de oude printer had (meer) eigen geheugen, terwijl de huidige printer geen of heel weinig werkgeheugen heeft?

Hierdoor moet middels de netwerkkabel alles stukje voor stukje worden verwerkt en uitgeprint, terwijl in de vorige situatie de netwerkkaart/kabel de informatie al doorstuurde en de printer de nog niet geprinte informatie opsloeg in zijn eigen werkgeheugen?

Bedankt voor je reactie. Volgens de specificaties heeft mijn huidige printer 8 MB.
Hoeveel MB mijn vorige printer (canon i320) had, kan ik helaas nergens terugvinden.
Maar die 8 MB, zou dat te weinig zijn om een normale internetpagina over het netwerk een beetje snel te kunnen printen?

8 MB moet genoeg zijn, met dien verstande dat het handig is om te weten WAT traag verloopt : de voorbereiding voor het printen, m.a.w. duurt het lang eer er wat gebeurt en / of gaat het feitelijk printen erg langzaam ?

Het printen op zich gaat erg langzaam, de voorbereiding voor het printen gaat gewoon snel!!!

Ik heb het zelfde probleem gehad. alleen printen hij op beide pc's traag. ik heb daarna de instellingen van de printer veranderd

(printer (rechtermuisknop)-eigenschappen-geavanceerd)

Daar staat in het midden:

"Afdrukdrukdocumenten in de wachtrijplaatsen"

En toen stond ie op: "Onmiddelijk beginnen met afdrukken"

Toen ik deze omzet in: "Afdrukken zodra de laatste pagina in de wachtrij is geplaatst"

Werkte mijn printer weer normaal.

Ik weet niet of dat ook bij jou het probleem is maar je kan het wellicht proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan