Printer USB naar LPT

Status
Niet open voor verdere reacties.

egtbosch

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 dec 2007
Ik probeer via een LPT naar USB converter kabel mijn HP Laserjet 6p printer (met enkel een parallelle aansluiting) aan te sluiten op de USB poort van de computer om zo toch nog van mijn "oude" HP printer gebruik te kunnen maken (mijn computer heeft namelijk geen parallelle poort). Ik krijgt echter geen resultaat uit de printer. Mijn computer herkent de printer niet eens.

Wat moet ik doen om toch te kunnen printen via USB naar LPT?

Doe eens alle drivers weg van de printer, herstart de PC en laat je usb-2-lpt adapter uit de usb-poort. Installeer de laatste nieuwe drivers van HP, hierbij zal hij waarschijnlijk vragen om de printer aan te sluiten. Probeer eens nu?

Hallo Xabre,

Ik heb jou tips geprobeert maar nog steeds komt er niks uit de printer. De printjob blijft in de printerqueue staan en de stastus is "Bezig met afdrukken...". Vervolgens gebeurt er niks. Na enkele minuten komt pas een foutmelding "Fout met afdrukken".

Als ik de driver deinstalleer, PC opnieuw opstart om vervolgens de drivers van de HP site te installeren krijgt ik geen melding om de lpt-2-usb connector aan te sluiten of om mijn printer aan te zetten.

Heeft er iemand nog andere tips die mij verder kunnen helpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan