Printer vervagen bij offline

Status
Niet open voor verdere reacties.

McMeller

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
Hallo,

Zoals je misschien al las op het forum had ik problemen met het delen van mijn printer.
Inmiddels is het gelukt en kan ik naadloos bestanden en printers delen.
Eén ding zit me dwars. Wanneer de computer waarop de printet met USB aangesloten
staat uitstaat, blijft het printerpictogram in de printermap van de laptop gewoon OK.
Er staat dan geen 'Gereed' meer bij, maar ik kan nog steeds opdrachten geven, die worden
toegevoegd aan de wachtrij en worden geprint als de desktop met printer wordt ingescakeld.
Ik wil het zo hebben dat wanneer de printer off-line is, het pictogram vervaagt en ik
simpelweg een foutmelding krijg als ik wat wil printen.

Hoe krijg ik dat voor elkaar? Ik heb de printer trouwens niet toegevoegd via Printer
toevoegen > Netwekprinter, maar ik heb dubbel geklikt op de gedeelde printer in het
overzicht van de externe computer. Toen werd hij automatisch toegevoegd.

Kleine toevoeging: de desktop waarop de printer met USB staat aangesloten draait
Windows XP SP2 2002, de laptop waarop hij zichtbaar is, en dus ook werkt, draait
Windows Vista Home Premium.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Een vriend vertelde me dat wanneer je de printer parallel aansluit, de printer altijd
beschikbaar is. Ook als de printserver, de desktop dus, uit is. Zolang de printer
maar voeding heeft. Bij USB zou dit niet het geval zijn.

Dat zou natuurlijk het allermooiste zijn: altijd kunnen printen, ook als de desktop
uit is. Slap ***verhaaltje of is het waar? Dan ben ik er snel uit, dan gaat hij vandaag
nog parallel. Zo'n kabel dus.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zie het screenshot, gemaakt op de laptop.
De desktop met printer is nu uigeschakeld.
Wanneer ik nu een printopdracht geef gaat deze de wachtrij in en staat in de titel van de wachtrij 'Offiline gebruiken'.
Het document wordt afgedrukt wanneer op de desktop wordt ingelogd.

Die offline printmogelijkheid moet dus weg.
Printer niet direct beschikbaar, printer offline aangegeven en opdrachten weigeren.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan