printer werkt niet meer na inst win 8.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
Ik zie dat na het installeren van win 8.1 mijn printer een epson xp-405 niet meer werkt
Ik zie ook dat het lampje van WIFI niet meer brand wat moet ik nu doen om dat weer goed te krijgen
Wat een ramp met win 8.1 spijt dat ik dit heb gedaan wat een hoop problemen ik nu heb
e de waele

In het geval van compatibiliteit problemen, die trouwens voor afzonderlijke apparaten wel te voorzien zouden zijn geweest, zou je moeten nagaan of je Windows 8 ook naast andere Windows versies kan installeren. Ik installeer dan eerst de oudere en daarna de nieuwere versie van Windows in een eigen partitie zodat Windows vraagt of die een eigen partitie moet maken en er automatisch een boot-menu wordt gemaakt. Dan kan je bij het opstarten gedurende een paar seconden kiezen voor de vorige versie om een bepaald programma of apparaat te gaan gebruiken. Andersom kan natuurlijk ook omdat het menu te configureren is.

http://www.schoonepc.nl/nieuwsbrief/multiboot_systeem_opzetten.html

Misschien kan een schijf partitioneren (als meerdere zelfstandige schijven inrichten) en een vorig besturingssysteem dan achteraf installeren ook wel maar ik weet dat dit veel lastiger te bereiken is als Windows dit allemaal te laten doen. Daar heb je dan een paar programma's voor nodig. Van Windows versies heb ik alleen tot en met Vista. Google anders naar meer informatie.

Ik weet niet of u al met partities werkt. Dit is overzichtelijker en veiliger voor de bestanden in andere partities, wanneer de computer uitvalt door stroomstoring bijvoorbeeld. Partitioneren biedt nog meer voordelen en mogelijkheden. Wel is ook partitioneren niet zonder risico als je het niet goed doet. Als Windows bij installeren aanbiedt om een nieuwe partitie te maken dan heb je geen partitioneer programma nodig.

Wachten op nieuwe drivers heeft tot nog toe vrijwel niemand geholpen. Fabrikanten en handelaren zijn meestal niet geïnteresseerd in nieuwe versies voor hun oudere en afgeschreven apparaten.

Het is een vrij nieuwe printer van epson van 03-07-2013 dus daar ligt het zeker niet aan
Maar wat is er gebeurd ik heb door de KPN een xperia box v8 laten installeren en daar zat de fout
Mijn printer kon de router niet vinden wat normaal was in dit geval
Ik heb mijn wachtwoord in gevuld en de printer was zo gevonden probleem opgelost
Ik dank jullie hartelijk voor de aandacht en zet de vraag status opgelost
e de waele

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan