Printer werkt niet meer

• Onderwerp starter Onderwerp starter Senso
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
HP Laserjet 3320
Stuurprogramma HP Universal PCL5

Vanmorgen nog document afgedrukt en nu wil die niet meer afdrukken vanuit Windows.
Ik heb op de printer standaardwaarden hersteld en demopagina afgedrukt en dat gaat goed. Klok ingesteld. Verder zie ik daar geen bijzonderheden.

In W10 probleemoplosser gebruikt en alles is goed. Geen problemen. De opdracht om te printen komt bij de printer aan want er staat > Document wordt afgedrukt. Echter in 2028, heb ik er niets aan. Toner is voldoende, papier is goed (demopagina afgedrukt).

Wat kan er aan de hand zijn?

Testpagina afdrukken komt in de wachtrij te staan en verder geen actie. Verzonden.

Laatst bewerkt:
Even opnieuw met wifi koppelen?

Gooi de printer queue eens leeg.
Start een command scherm als Administrator en tik:
net stop spooler

Ga dan in de Verkenner naar:
C:\Windows\System32\spool\PRINTERS
Gooi die map leeg

Tik:
net start spooler

Probeer het dan nog eens.

Is gewoon met USB-kabel aangesloten. Toen ik de printer uitschakelde en herstartte werd de testpagina binnen Windows afgedrukt. Is goed geïnstalleerd staat er.

net stop spooler geeft > Systeemfout 5 Toegang geweigerd.

Command scherm wel als Administrator gestart?
Stop hem dan in de Services.msc

Oké, fout gemaakt door te snel werken. Nu werkt net stop spooler wel. De map PRINTERS is leeg.
Geprobeerd te printen blad uit Excel en melding op printer wordt afgedrukt, maar er komt niets. Ik denk dat het aan de elektronica van de printer ligt.

Mijn standaardprinter door Windows laten beheren staat niet aangevinkt.

Laatst bewerkt:
Ok.
Dan is er 1 mogelijke oorzaak uitgesloten.

Printer op andere pc aangesloten en werkt/print daar ook niet. Wellicht een nieuwe printer kopen?
edit:
Krijg nu een print waar op staat:
PCL XL error
Subsystem KERNEL
error unsupportedprotocol
operator 0x0
position 0

edit:
Onder Windows optionele updates staat nog een update Hewlett-Packard Printer HP LaserJet 3300 stuurprogramma. Heeft dat nog zin om die te installeren?

Laatst bewerkt:
Ja, bedankt voor de link. Ik heb vrijwel alles gedaan wat er in stond maar niets lukt. De boodschap komt wel bij de printer aan maar print niet. Bij geluk aan/uit print die soms een testpagina. Maar dat zal de printer dan zelf vanuit het apparaat doen. Al met al een heel dure printer en vanaf het begin problemen gehad. HP lost op die pagina's nooit wat op, ook geprobeerd met die HP doctor en je krijgt er altijd meer problemen bij en altijd verwijzen naar anderen. Met al die jaren ervaring een waardeloze printer met ook nog eens heel dure toner en ik koop nooit geen HP meer!

Je kan een testpagina afdrukken. De printer is niet stuk.
Het ligt aan iets anders. Instellingen? Controleer de toners enz....

Ja, dan begint het gelijk weer. De bestanden gedownload op het bureaublad en uitgepakt maar bestanden zijn nergens te zien! Gevonden en toepassing gedaan en de printer staat er. Zal proberen af te drukken.

Met PCL6 wordt de printboodschap niet aan de printer doorgegeven. Op de display staat Klaar en datum en tijd. Bij PCL5 wordt de boodschap wel doorgeven en op de display staat > Document wordt afgedrukt, maar je kunt tot 2028 wachten en geen enkele actie!

Laatst bewerkt:
En je hebt deze gebruikt?
HP Universal Print Driver for Windows PCL6 (64-bit) for USB connected printers 7.0.1.24923 20.8 MB 26 okt. 2021

Ja, 100% die is gebruikt. @route99, het is een LaserJet en geen DeskJet.
Vanuit FastStone ImageViewer wordt normaal geprint met PCL5. Heel vreemd dus, Ik moet printen vanuit Office Excel.

Oké, ik stop er mee, want dan los je bij HP nooit op. 600 keer hetzelfde uitvoeren en niks oplossen alleen maar zaken erger maken dat is HP. Flutmeldingen als papier is op! Fauwekul! Ja, de toner is op. Zit een nieuwe in 75,00 euro. Dat is wat HP dan kan bedenken. Installeer je PCL6 en een uur later is die niet meer te vinden.

Laatst bewerkt:
Hoeveel HP printers heb je dan al versleten... bij zoveel stelligheid.....
Wordt tijd voor een niet-HP lijkt het obv jouw ervaring.
PS: Bij eerdere Kyocera en huidige Brother laserprinters hebben dit soort problemen niet en de compatible kloon toner versie van de Brother kostte voor me onlangs voor ~3000 pagina minder dan 15 euro... ik kom er af en toe in de buurt en dan bestel ik hem om af te halen. Heb er nu 2 meegenomen. Droog en koel bewaard blijven ze heel lang goed.

Laatst bewerkt:
Ja, goed, jij hebt dan geluk. Ik had een originele HP Toner gekocht voor 40,00 2500 pagina's en die kosten normaal 60,- 70,- euro. Ik heb nog geen 10 pagina's kunnen printen en ik kon de hele cartridge weggooien. Ik heb dan geen geluk.

Garantie op een originele?
PS: Sinds ~2000 heb ik dus die laser printers gehad. Geluk? Ben bij de 1e (Kyocera) afgegaan op testen van een toen nog een stuk kleiner internet.
Bij de Brother hierop en het tussenstuk opgevuld met een paar prima 2ehandse Brothers , tientjeswerk in aanschaf. Toen had ik nog een losse Epson scanner (heb hem nog steeds, prima fotoscanner, maar de AOI is net ff handiger)).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan