Printer werkt niet onder windows10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jan Kemman

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2004
Berichten
38
Beste mensen, Ik heb bij iemand W10 geinstalleerd en probeer ook de printyer te installeren. De printer is een oudere HPPhotosmart 7660. Ik zie de printer wel goed geinstalleerd bij apparaatbeheer. En als ik bij Instellinge-apparaten kijk zie ik de printer wel bij apparaten staan, maar niet bij printers. Hij print dus ook niet. Wie heeft een tip?
Alvast bedankt.

Jan Kemman
 
Probeer het volgende:
a. Zorg ervoor dat op een pc (oudere versie van Windows) in je lokale netwerk de printer het wél goed doet.
b. Alleen als die andere computer Windows 32-bit draait: Voeg de 64-bit driver toe (tabblad Delen -> Extra stuurprogramma knop, x64 aanvinken). Blader naar de map waar de 64-bit versie staat van dezelfde driver die 32-bits goed werkt.
c. Deel de printer, en verbind ermee vanaf de W10 computer. Er zal (hopelijk) gevraagd worden ook een printerdriver te installeren (dat is dus de printerdriver van b.) en kijk of het werkt (over het netwerk dus).

Werkt het, dan nakijken hoe de printerdriver heet die op de W10 computer wordt gebruikt, zet de printer weer lokaal aan de W10 computer. Zoek de printer op via Printer toevoegen in control printers en "installeer" 'm.
Kijk daarna via de Eigenschappen van printer, tabblad Geavanceerd na of dezelfde driver wordt ingezet die het eerder (over het netwerk) wel goed deed. Indien niet, kies die werkende printerdriver en klik op Toepassen etc.
Kijk of de printer daarna het goed goed, maar dan lokaal aangesloten aan de W10 computer.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan