Printer werkt niet op bedrade pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElsyV

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2007
Ik heb weinig verstand van routers/modems maar zal het proberen uit te leggen.

Voor in de meterkast hebben we een router/modem van Ziggo. (draadloos internet op UIT gezet)
Hierop zit bedraad:
1. de printer
2. de router van TP-link
3. mijn pc

De printer heeft ook WiFi en dit werkt goed via de extra router van TP-Link. (signaal is beter vandaar Ziggo router uitgeschakeld)

Als ik op mijn pc draadloos internet uitschakel en dus bedraad internet heb, via het modem van Ziggo voor in de meterkast, werkt de printer niet.
Zodra ik draadloos internet weer inschakel, via TP-link router, werkt de printer wel.

Hoe kan het dat de printer het niet doet terwijl mijn pc en de printer op hetzelfde kastje zijn aangesloten.
Delen van printers staat ingeschakeld op mijn pc.

Op de Brother printer heb ik ook WLAN ingeschakeld en LAN met kabel.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je router zijn eigen subnet op zet.. 192.168.2.1 (bijvoorbeeld, subnet is dan 2)
en zodra je bedraar zit zit je waarschijnlijk binnen subnet 1, dus 192.168.1.1

Dit zijn slechts voorbeelden,
zou je eens je interne ip adres kunnen plaatsen hier, van zowel bedraad als draadloos?

Ik login op TP-link mijn draadloze router en zie dit staan:

LAN IP adres: 192.168.0.1
WAN IP adres: 192.168.178.12 dynamic ip

Als ik inlog op mijn Ziggo modem:
http://192.168.178.1

Ik snap iets niet in je uitleg. Het lijkt mij dat alles via kabel op de Ziggo is aangesloten en dat er bijgevolg geen draadloos nodig is. Dan stel ik mij ook de vraag welk nut de TP-link heeft? FYI als een pc met een ethernet kabel is aangesloten, zal hij zijn draadloze interface niet gebruiken. Hetzelfde geldt voor de printer, beide interfaces zijn nooit tegelijkertijd aktief.

De laptops zijn draadloos en er zijn 2 pc's bedraad.
Vandaar dat ik allebei de opties op de printer heb aangezet.
Ik kan wel op de printer kiezen voor: standaard gebruiken. (dus WLAN of LAN bedraad)

Dus eigenlijk was het mijn idee om met de 2 bedrade pc's te printen, zonder tussenkomst van wifi, omdat de printer ook bedraad is.

En de laptops printen dan wel via wifi.

Maar de bedrade pc's kunnen niet printen zonder dat er op de pc's ook het wifi netwerk is aangezet. En dat snap ik nou juist niet.

Overigens lukt het scannen van de printer naar de pc ook al niet. Hij zegt dan dat: stel profiel in met Web Based Management op uw pc. Geen idee waar dat zit.
Als ik nu iets wil scannen en opslaan doe ik dat maar via de printer -> skydrive.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan