Printer werkt niet op usb poort via router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Palmpje60

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2009
Geacht forum,

Ik heb een kleuren laserprinter de CLP 310, deze heb ik aangesloten op op mijn Sitecom router, ik heb de printerdeling op mijn Macbook
ingeschakeld, maar als ik een doc wil printen word er aangegeven dat de printer offline is, ik heb de printerdriver op mijn
Macbook staan, dus wat doe ik fout, of moet er nog meer gedaan worden om via mijn Macbook draadloos te kunnen printen.

Alvast bedankt voor de moeite.

Hoi
heb je de router al gereset na de wijzigingen die zijn aangebracht?

Hallo Mik Zjegger,

Ik ga dat eens proberen en kijken wat voor effect het heeft.

Ik heb de router uit en ingeschakeld, na een paar minuten maar het had geen effect.

Ik vraag mij af of mijn printer wel op het netwerk kan ondanks dat het een usb printer is.

Of ik doe iets verkeerd, dat kan natuurlijk ook nog.

Nou hier ben ik uiteraard niet blij mee, maar blijf het wel vreemd vinden dat een usb printer niet wil printen
via de router, want als ik bij systeemvoorkeuren kijk en klik op afdrukken en scannen, dan zie ik de printer wel
allen staat hij op pauze, het maakt niet uit of de printer aan of uit staat.

Ik heb nog even gekeken, maar de router ondersteunt wel een printserver.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo rappie pappie,

Tja, ik schaam mij diep, ik heb de beschrijving eens goed door genomen, en je hebt inderdaad gelijk.
Op mijn Windows 7 laptop werkt het nu wel, alleen op de macbook wil het niet werken, ik probeer het
programma Sitecom Multi-Function PrintServer Control Center Installer te installeren, maar dat wil
niet lukken, want het vraagt om een paswoord, maar de macbook start zonder paswoord op, dus
ik zou niet weten wat ik moet invullen, als ik het leeg laat wordt het afgebroken, dus ik vraag mij af wat nu.

Want op de Windows laptop kon ik het betreffende programma wel installeren.

Groet palmpje

Ja, da's nie zo slim. Zonder dat wachtwoord kun je niets installeren. Dat je het wachtwoord niet weet? Het wachtwoord heb je aangemaakt toen de Macbook voor het eerst werd geconfigureerd door jezelf. Een wachtwoord heb je standaard nodig om dingen te installeren op een Mac om dieper in je systeem te komen. Dat is één van de dingen waarom een Mac zo veilig is. Denk dan maar even goed na wat het wachtwoord zou kunnen zijn, want ooit heb je hem zelf aangemaakt.;)

Nou ik kwam er achter dat ik eigenlijk nooit een paswoord het gebruikt, alleen een gebruikersnaam, zodat de macbook op naam staat.

Op een mac moet je altijd een beheerders wachtwoord aanmaken. Gebeurt tijdens de eerste configuratie van je Mac. Laat staan dat je het niet gedaan hebt? Moet leeg laten en return drukken genoeg zijn voor dit probleem. Het achterwegen laten van een beheerders wachtwoord op een Mac gaat meerdere problemen geven onder andere met sleutelhangertoegang.

Welke versie van OS X gebruik je ? 10.8.2 Anders moet je het onderstaande nog even checken of elke willekeurige bron staat aangestipt in Algemeen, Beveiliging en Privacy. Dit zorgt ervoor dat je ook software die niet geautoriseerd is door Apple mag geïnstalleerd worden. Of alléén van uit de App Store.

eqafq.jpg

Probeer dan nog maar eens Multi-Function PrintServer Control Center te installeren. Als daarna weer om een beheerderswachtwoord word gevraagd die je niet weet of niet hebt aangemaakt zijn mijn opties op.

Hallo rappie pappie,

Mijn macbook draait op Mountain lion versie 10.0.2, maar ik ga je optie eens proberen.
Overigens als ik een software update doe, dan doe ik dat via App Store

Alvast bedankt zover.

Groet Palmpje

Ik heb je raadgeving opgevolgd, maar het is niet gelukt.
Ik ga een backup van mijn belangrijke bestanden via Time machine naar een externe schijf verplaatsen.
En ga de macbook opnieuw installeren, maar dan met een wachtwoord.

Ik wil je toch hartelijk danken voor alle hulp, en voor al het geduld die u met mij heb gehad om
e.e.a. uit te leggen.

Groet Palmpje

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan