Printer werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Moocker

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2010
Hallo iedereen, mijn vraag komt heel vaak voor, maar ik ben nu al 3 uur bezig om het probleem op te lossen m.b.v. poorten, opnieuw opstarten etc, maar 'k raak er niet uit... Ik weet vrij goed om te springen met computers, maar van dit word ik echt irritant

Betreft: Canon Pixma MP450, met USB-kabel
staat al ingesteld als standaardprinter, online gebruiken, alle kabels werken perfect, evenals stroom, het probleem ligt niet bij opnieuw opstarten van pc/printer (dus geef dit NIET als advies) (heb dit namelijk al gedaan in alle combinaties, nadat ik andere topics op andere fora heb gelezen), heb ook al verschillende poortinstellingen uitgeprobeerd (LPR, Raw, verschillende IP-adressen), maaaaaaar ...
Gateway: 192.168.0.1

even een bijkomende vraag: waar vind ik het IP-adres van mijn printer? 'k heb nl. al bij router gezocht, maar daar vind ik geen info hierover, bij printer eigenschappen ook niet.

Nu, de error die opkomt is: "Informatie over de printerstatus wordt opgehaald.". Na dit reageert de printer niet meer, ik denk dus dat het probleem óftewel iets met die poorten is, óftewel iets met de firewall, maar daar heb ik het raden naar :confused:

Alvast merci!

Tegenstrijdige info

JE geeft aan dat de printer een USB kabel heeft; dus geen netwerkprinter maar een lokale. En een USB poort heeft geen ip-adres. Sluit je via een USB poort de printer aan aan je router of switch?

ahzo, juist, ben die info al tegengekomen op het internet maar kwas 't vergeten, hehe

ik sluit 'm aan op mijn computer met een USB-kabel

excuseer voor mijn opdringerigheid, maar ik heb de printer vandaag nog nodig en zou graag a.s.a.p. een antwoord krijgen ... Alstublieft :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan