Printer werkt nog steeds niet in Vista kan drivers niet vinden :(

Status
Niet open voor verdere reacties.

Allard

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2001
Ik krijg mijn HP Deskjet 940c niet aan de praat in vista..snap er niets van.. hij herkende hem niet aanvankelijk, dus heb ik de drivers zelf moeten downen, voor XP wel te verstaan..ook niet ..toen heb ik die van de 950c geprobeerd..ook niet.. toen nog van een paar andere en daar iets meer succes mee, want daar werd zowaar een pagina gedrukt..maar dan zonder iets er op..dus hij reageerde wel..maar printte niet.. iemand enig idee hoe ik dit ding aan de praat krijg?

Allereerst de printer los koppelen.

Alle HP software en drivers verwijderen.

Printer toevoegen (via add printer)
Staan er dan printers in de lijst met hardware fabrikanten?
Zo ja, zoek dan de goede printerdriver in de lijst.
Zo niet, verplaats dan het volgende bestand: C:\windows\inf\INFCACHE.1 naar een andere map. (moet je wel admin. rechten hebben)

PC opnieuw opstarten.

Printer toevoegen. (lijst met fabrikanten zou er nu wel moeten staan)

Printer pas op het allerlaatst na alle handelingen te hebben gedaan aansluiten.

NOTE: dit kwam ik op internet tegen, dus geen garantie dat het werkt en dat het geen verdere gevolgen heeft. Maak in ieder geval een systeemherstel punt en onthoudt waar je het bestand infcache naartoe hebt verplaatst voor het geval je hierna problemen krijgt.

Succes.

Ok heb gedaan wat je zei..alle printers verwijderd en HP dingen gedeinstalleerd.. via add printer zag ik niet de 940 erbij staan, dus heb ik dat inf bestandje weggedaan en gereboot. Echter.. nu zag ik nog de 940c niet in de lijst staan.. en ook niet nadat ik op windows update had gedrukt ... HP staat wel bij de fabrikanten maar niet eens met een Deskjet maar met Designjet en nog wat anderen..

hoe nu verder...? wel raar aangezien dat HP zelf zegt dat de drivers voor de 940 al in Vista zitten..nou ik zie ze niet hoor!

Hoi !

Die printer wordt automatisch door Vista herkend ! (meerdere malen geinstalleerd !)

Je moet geen drivers installeren, maar genoegen nemen met de drivers die Vista voor je heeft.

De laatse update's al geinstalleerd ?

Mijn link gezien in dit forum daarover ?

Greetz,

Harry.

nee heb geen updates geinstalleerd of wat dan ook.. maar als ik hem zo erin plug dan krijg ik die melding van nieuw device bla bla bla en dan op een gegeven moment zegt hij dat hij niet kan installeren omdat hij drivers niet kan vinden..

sluit jij hem trouwens aan met usb kabeltje of via die grote seriele kabel?

waar kan ik die post van je vinden?

thanks!!

Heb windows geupdate en ook die update die je gaf.. toen mijn printer ingeplugd met USB, maar hij kan de drivers niet vinden. Hij vraag om de disk van HP, en als ik aangeef dat ik hem niet heb, dan krijg ik andere opties maar uiteindlijk moet ik ze gewoon hebben omdat vista ze niet vinden kan.. :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan