Printer wil blijven installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bartuls

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 mei 2001
Ik heb een Canon Ir1600 na een aantal pogingen kunnen installeren op een computer.
De printer verwachtte een PCL6 driver, ik had een aantal versies van een PCL5 driver geprobeerd, die werkten dus inderdaad niet naar behoren.
Nu werkt de printer goed. Hij staat via de parallelle poort aangesloten op de computer.

Alleen bij het opstarten denkt Windows (XP pro) steeds dat hij nieuwe hardware heeft, namelijk de printer. Vervolgens probeert Windows deze te installeren en vertelt uiteindelijk dat dat niet gelukt is.
De printer staat dan nog steeds keurig bij het rijtje printers en werkt naar behoren.

Deinstalleren van de drivers en opnieuw installeren verhelpt dit probleem niet.
Ook opnieuw opstarten tussen deinstalleren en opnieuw installeren verhelpt dit probleem niet.

Iemand enig idee hoe je die hardware herkenning voor een reeds geinstalleerde printer kan uitschakelen?

Normaal is dat omdat je geen driver hebt gedownload of je pc herkent je driver niet. ik vermoed dat het hier om een oude printer gaat. Ik vermoed dat je deze hebt als het niet zo is download deze dan.

Iemand enig idee hoe je die hardware herkenning voor een reeds geinstalleerde printer kan uitschakelen?
In principe kan dit niet.. Wat je (misschien) zou kunnen doen, is als de printer in apparaatbeheer verschijnt het apparaat uitschakelen. Dan ziet Windows hem wel, maar wordt 'ie misschien niet meer aangeroepen.

Ik kwam dit net tegen en het kwam me bekend voor, misschien is dit wel beter dan apparatenbeheer af zetten.

De reden dat hij dit steeds blijft doen is omdat Windows de printer blijft herkennen (Plug and Play) als nieuwe hardware, volgens Windows is hij namelijk niet op de normale manier geïnstalleerd.

Als je de printer nu eens weer verwijderd en Windows nu laat zoeken in de map waar je de drivers hebt neergezet dan zou het goed moeten gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan