Printer wil niet in ´Landsacpe´afdrukken

Status
Niet open voor verdere reacties.

JaapJvanVeen

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2002
Ik heb een Brother HL-1430 laserprinter. Onder Windows 98 SE kon ik die printer door elk systeem in mijn netwerk gebruiken zowel in staande als liggende afdruk.

Nu op mijn nieuwe systeem met Windows XP ben ik overgeschakeld van parallelle poort naar USB poort en nu kan geen enkel systeem in mijn netwerk nog liggend afdrukken.

Brother zegt dat ik de stuurprogramma´s moet verwijderen en opnieuw installeren, maar het resultaat is steeds hetzelfde.

Iemand met soortgelijke ervaringen??

Ik geloof niet dat ik de casus helemaal begrijp want als je bijvoorbeeld in Word opdracht geeft om Landscape te gebruiken is het Word dat softwarematig de printer"dwingt" om Landscape te printen, of 'ie dat nu wil of niet..............

Geplaatst door gast0225
Ik geloof niet dat ik de casus helemaal begrijp want als je bijvoorbeeld in Word opdracht geeft om Landscape te gebruiken is het Word dat softwarematig de printer"dwingt" om Landscape te printen, of 'ie dat nu wil of niet..............

De eerste oplossing die Brother gaf was om het stuurprogramma te verwijderen en opnieuw aan te brengen omdat er interactie kon zijn met andere ´oude´ printerprogramma´s. Maar dit is een maagdelijk systeem waar nog niet veel mee gebeurd is. Het resultaat was na het weer installeren van het stuurprogramma weer hetzelfde.

Het enige verschil tussen het parallelle poort programma en het USB programma is, dat in het parallelle poort programma een knop 'toepassen' bestaat die er in de USB-versie niet is.
Ik sta tot nog toe voor raadsels.

Na veel proberen blijkt alleen Lotus Word Pro dit probleem nog te hebben, ook wanneer overgeschakeld wordt naar de WinPrint driver (in plaats van de Brother Driver). Het probleem wordt dus kennelijk veroorzaakt doordat de versie van Lotus Word Pro (9.5) op dit punt niet kan werken met Windows XP Home.

Om in voorkomende gevallen toch overlangs af te kunnen drukken moet de standaardwaarde van de printer tijdelijk op overlangs ingesteld worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan