Printer wordt niet gedetecteerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ger@rd

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Hallo allemaal,

Als ik mijn printer wil instaleren (Canon smartbase MPC200) pakt hij de USB niet ofzo. Elke keer hoor ik een geluidje met direct erachteraan een geluid dat de verbinding mislukt is. Er springt dan ook niets in beeld, welke USB poort is ook gebruik.

Nu wil de printer dus ook niet installeren. :mad:

Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Groeten,
Gerard

Je geeft echt (veel te) weinig informatie..........

Doet die dit al langer of heb je de printer net aangeschaft en krijg je 'm niet aan de praat?

Hoeveer informatie wil je hebben dan?

Printer is niet net aangeschaft, heb hem al een tijdje maar nadat mijn computer was gechrashed had ik hem nog niet geinstalleerd.

Het gaat er om dat de USB poort hem niet pakt.

Beste Ger@rd,

ik heb de afgelopen paar dagen de "mazzel" gehad een paar probleemhouders tegen te komen die met zeer weinig informatie, of minder volledige informatie, meenden dat de Helpmijers "koffiedik" kunnen kijken.
Welnu dat is NIET zo. Ik moet mij echt dwingen om zeer diplomatiek te blijven, maar ik zit echt aan mijn "tax". (Zal wel aan het weer liggen).

Het maakt een verschil van dag en nacht of de printer nieuw -en niet aan de praat te krijgen is, dan wel de printer heeft altijd gewerkt maar is na een herinstallatie van bijvoorbeeld Windows (!!!) niet meer aan de praat te krijgen.

Voor degenen die jou willen helpen staat in mijn vorige alinea een "schat" aan informatie, m.b.t. de eerst te geven (logische) adviezen (al besef je dat wellicht niet)

Het feit dat je NU vertelt dat de pc opnieuw ingericht is en dat de USB poorten hem niet willen "pakken", KAN een heel eenvoudig op te lossen oorzaak hebben:
je bent na herinstallatie vergeten om de indertijd met de pc meegeleverde moederbord (USB) drivers te installeren...............?

Zo zijn er nog meer dingen te verzinnen, maar zoals ik al schreef, heb ik het nu even gehad.

...... en omdat dit forum bedoeld is om elkaar te helpen zal ik je (vooralsnog) nog 1 hint geven: ik kan aan jouw staat van dienst op de Helpmij en / of de wijze van jouw vraagstelling NIET inschatten wat jouw (basis)kennis van pc's is.

Wat ik daarmee bedoel is het volgende: als jij veel informatie in je vraag verwerkt, kan ik (of een ander) die jouw vraag wil beantwoorden, inschatten of een "beginnersadvies" moet worden gegeven zoals:

moederbord drivers geinstalleerd en / of
juiste installatie-volgorde gevolgd -> EERST de software en dan de hardware (printer) of

dat het probleem veel "dieper" moet zitten omdat vraagsteller ervaren is..................

Laatst bewerkt:
Ger@rd zei:
Hoeveer informatie wil je hebben dan?

Printer is niet net aangeschaft, heb hem al een tijdje maar nadat mijn computer was gechrashed had ik hem nog niet geinstalleerd.

Het gaat er om dat de USB poort hem niet pakt.

Chipsetdrivers installeren zodat de usb poorten worden geactiveerd, en minimaal SP1 installeren indien er met XP wordt gewerkt en de USB2.0 poorten ook geactiveerd worden, dan staat er ook een enhanced usb controller in apparaatbeheer.

@Pasja, je moet er nu toch wel aan gewend zijn, anders blijf je opvoeden, en , en , en.:rolleyes:

Chipsetdrivers installeren zodat de usb poorten worden geactiveerd, en minimaal SP1 installeren indien er met XP wordt gewerkt en de USB2.0 poorten ook geactiveerd worden, dan staat er ook een enhanced usb controller in apparaatbeheer.

Mooi geschreven, ik had er de moed even niet voor om het zooooo mooi te verwoorden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan