Printer wordt niet gezien

Status
Niet open voor verdere reacties.

smallcat

Verenigingslid
Lid geworden
16 dec 2002
Ik had een goed werkend netwerk met PC, bedraad aan Experiabox, en notebook draadloos, beiden WindowsXP, maar sinds ik een andere PC heb, kan vanaf het notebook niet meer geprint worden.
Ik heb getracht op het notebook de printer opnieuw te installeren, maar mijn netwerk, werkgroep en PC worden wel gezien, maar niet de printer. Als ik mijn PC aanklik, krijg ik de melding "U dient een geldig netwerkprinternaam op te geven."
Ik kan me niet herinneren dat ik dat de vorige keer heb gedaan. De printer is vanzelfsprekend gedeeld en heeft als sharenaam HPprinter..
Weet iemand raad?

Laatst bewerkt:
Hoi,
Je hebt de share name van de printer die je op de pc hebt geïnstalleerd.
Op de andere pc moet je even in configuratiescherm op printers klkken.
Klik op printer toevoegen. Selecteer dat het gaat om een netwerkprinter.
Klik op sharenaam en vul die in.

Dan zou het gewoon moeten werken. ervan uit gaan dat er beide pc's xp geïnstalleerd is. Ik weet zo niet hoe het met vista in combi met xp werkt.

Succes

Ja, dat is 'm juist. Ik zie de sharenaam van de printer niet. Als ik dus de wizard van printer toevoegen draai dan vindt de wizard mijn werkgroep, mijn PC, maar geen printer, terwijl ik de printer wel gedeeld heb. Op PC en note is het OS WindowsXP-SP2.

Het is gelukt. Ik heb mijn firewall (Comodo) uitgezet en toen deed ie het wel. Net zolang in de instellingen van Comodo gezocht (mijn netwerk aan vertrouwde netwerkzones toegevoegd) en hij doet het gelukkig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan