printer wordt slecht gezien

Status
Niet open voor verdere reacties.

speedtouch

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 jan 2003
Berichten
3.333
Als ik in mijn netwerkje een printopdracht geef vertikt hij het vaak, als ik daarna de pc opnieuw opstart waar de printer op aangesloten zit , dan gaat de printer zijn opdracht uitvoeren.

Het vreemde vindt ik als iemand is ingelogt onder zijn of mijn eigen account , dan vertikt hij het meestal.
Als niemand is ingelogt na het opstarten dan doet hij het wel.

Kan dit een driver fout zijn of ligt het aan de printer in samenwerking met het os.

Printer is een hp 843 , os op alle pc's is xp-pro

Komt dit bekent voor ?
Is het verstandiger om te kiezen voor een server printer ?

Graag jullie reacties.

Groet speedtouch
 
Delen.

Staat jou printer onder delen, of onder niet delen met andere netwerkgebruikers? Zie onder eigenschapen van je printer.
 
Bij de pc waar de printer opstaat staat hij inderdaad op delen.

Bij de andere twee pc's kan ik ook zien dat hij in het netwerk is opgenomen.
Ik heb zojuist alles verwijderd en geprobeerd de drivers van de site van hp te installeren, heelaas tijdens de installatie loopt alles vast zelfs de muis beweegt niet meer, dus alles weer verwijderd en de drivers van xp staan er weer op.

Op alle pc's heb ik de printer verwijderd en opnieuw geinstalleerd en op de host gedeeld, nu draait alles weer zoals het hoort, ik moet nu effe aankijken hoe hij blijft werken , laats had ik 2x dezelfde printer op de host staan ??:8-0:
Tevens heb ik de usb poorten omgedraaid.
Hopelijk blijft hij nu goed , anders kom ik snel weer terug ! [ze printen nogal veel hier in huis ]

groet speedtouch
 
Oke dan is je probleem opgelosd, houden zo :thumb:
 
Controleer ook nog even of op de clients de printerpoorten zijn vast gelegd.
 
Maestro waar kan ik dat controleren , waar de printerpoorten vast staan.

Groet speedtouch
 
Poorten staan bij de pc's op : >comp.naam > locale poort > automatisch-HP Deskjet.

Bij de host staat hij op : > Usb virtual > printerpoort > Hp deskjet.

Tijdens een print opdracht waarbij hij 10 afdrukken moest maken liep de printer bij het 6e blad vast , en geeft hij een fout melding aan bij de print opdracht die in de wachtrij staat, de taken die nog in de wachtrij stonden kan ik dan ook niet annuleren of verwijderen.
Als ik dan de pc opnieuw opstart gaat de printer weer vrolijk printen.

Ra Ra wie weet wat hier aan de hand is ? ? :rolleyes:
 
Dan zitten er nog printopdrachten in de buffer van de printer. Als je de printer reset zou dat verholpen moeten worden. Welke foutmelding krijg je nu?

Groetjes,
Bennie
 
Bennie ik krijg geen directe foutmelding van windows, maar bij de printer waar de documenten in de wachtrij staan , hier komt bij het document welke op dat moment vastloopt de melding : fout naar hp.......
Hier worden we niet zo veel wijzer van die ......

Zojuist heb ik het weer eens geprobeerd , niets deed het toen bleek dat hij ze wel had gekregen , bij de printer stond een 6 , ik had 6 printopdrachten verstuurd , ze komen wel goed aan in het netwerk.
Bij de eigenschappen van de printer stond een vinkje bij afdruk onderbreken , waarschijnlijk had ik die vergeten uit te zetten.

Ik heb ook gezien dat bij de eigenschappen de prioriteit op 1 stond , deze heb ik nu op 50 gezet hij kan tot 100.

effe een korte samenvatting nu:
Na het herinstalleren van de printers op alle pc's komt hij tot nu goed over het netwerkje.
De prioriteit van de printer is nu opgeschroeft naar 50.

De praktijk zal nu uitwijzen ofdat de prioriteit veel van belang is.

Groet speedtouch.
 
Ik kan even niet op de site van HP vinden hoe dat precies geregeld wordt bij hun, maar ik heb wel een docje van lexmark waar het in staat, misschien heb je er wat aan.
Ik weet in elk geval wel dat ik ook zulke probs had (met een lexmark dus) en dit opgelost was na het vast leggen van de poort.
 
Laatst bewerkt:
De poorten staan vast , jammer hij stopt gewoon onder het printen als ik dan bij het pictogram kijk van de printer lees ik status off- line. :8-0:

Ik snap hier geen bal meer van , hij print 7 pagina's en dan poef stopt hij doodleuk.

Het maakt hem niet uit of het nu 9 dezelfde opdrachten zijn of 9 verschillende printopdrachten.

Ik ga nu de printer op de andere pc aansluiten , ik laat nog wel weten hoe het afloopt.

Groetjes en tot straks ; speedtouch
 
Hier komt de uitslag...

Hij werkt tot nu toe goed , de printer heeft zijn oude kuren weer die hij ook had toen ik op W2k draaide , toen schoten de A4-tjes ook zo hard eruit dat de bladen nu op de grond liggen.

groet speedtouch
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan