Printer zoektocht: om hoorndol van te worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0225

Inventaris
Lid geworden
24 mrt 2001
Na het hele weekend gezocht te hebben naar een opvolger van mijn Samsung ML-1520 uit 2003 (?) moet ik nu even passen. Daarom deze hulpvraag.
Ik wil het liefst weer een Samsung printer omdat deze ML-1520 zo'n 7 jaar probleemloos duizenden (tienduizenden?) vellen papier probleemloos voor mij heeft geprint, daar waar een eerdere laserprinter van HP (na 3 gebruiksjaren) altijd maar weer gezeur gaf. Ook latere printers (inktjets van HP, Epson en Canon waren minder 'stabiel' dan mijn (laser) Samsungtje, vandaar dat ik toch een beetje aan Samsung ‘hang’.

Maaaaar, op het moment dat ik mijn wensenlijstje op de website van Samsung projecteer, dan houdt het op:
- laserprinter
- duplex ingebouwd
- wifi
- afmetingen : lxb max. 40x40

Raar maar waar, maar deze printer bestaat niet bij Samsung. (zelfs niet als ik de afmetingeneis loslaat) Hij of zij die 'm voor mij vindt verdient minimaal koffie koek!!! Bij concurrerende merken vind ik ze te kust en te keur.

Mocht iemand zich nu afvragen : monochroom of kleur en scan/kopieerfunctie of niet, dan luidt mijn reactie : kleur heb ik eigenlijk niet nodig, maar zal mij inmiddels een rood bietje wezen, zolang de printer maar van Samsung is en aan mijn primaire eisen voldoet. (blauw en vet hierboven)
Maar ik denk dat je je de moeite kan besparen, je gaat 'm niet vinden bij Samsung.
Dan mijn secundaire vraag:
wie heeft er persoonlijke ervaring met een printer van een ander merk die aan dezelfde primaire eisen voldoet en welke printer anno 2010 / 2011 nog gangbaar is? Wellicht kan ik op basis van die ervaringen en na wat gegoogled te hebben, over mijn 'ander-merk-angst' heenstappen en mogelijk die andere printer gaan kopen.
Voor de volledigheid voeg ik nog een primaire eis toe (als uitgangspunt: monochroom). Als iemand echter een printer weet die aan al mijn primaire eisen voldoet, maar welke printer multifunctioneel is (+kleur) dan moet dat maar.
Ik weet dat bij andere merken al heel gauw printers te vinden zijn die wel aan mijn primaire eisen voldoen, maar dan zit ik met het dilemma dat ik op zoveel merken en typen moet gaan googlen voor wat vergelijkende tests, dat ik liever ook een reactie lees van een bezitter van zo’n apparaat.
Ik ben benieuwd of iemand wat weet. Alvast bedankt voor het meedenken! [edit] Samsungs helpdesk schrok ook van het feit dat zij zo'n printer zelf niet bouwen, dus de mogelijke tip om even Samsung te bellen is helaas niet van toepassing [end edit]

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie.
De merken en typen die je noemt voldoen denk ik wel aan mijn wensenlijstje, maar het probleem is dat ik bij 'vreemde' merken (zoals jij postte) van voren af aan moet beginnen qua research en daarom hoop ik dat er naast de opsomming ook mensen zijn die zelf zo'n ding hebben en mij deelgenoot willen maken van hun ervaringen ermee.
Shoppen op de website van fabrikanten levert altijd maar jubelverhalen op, nee, ik ben op zoek naar gebruikerservaringen en als die er zijn, dán ga ik uitputtend googlen naar objectieve testen van die machine.

denk dat je iets teveel wil.
als ik zoek op laser printers van samsung die duplex zijn

zie hier

dan heb ik de optie wifi en afmetingen niet gepakt..
wifi zou desnoods opgelost kunnen worden dmv ontvanger (maarja is weer extra kosten) maargoed denk dat je net iets teveel van het goede wil..

verder staan hier de afmetingen niet bij dus kan wel selecteren op maar pakt hij niets..

verder zou je uitkomen op bijv de
ML-2851NDR

Deze kleinste laserprinter ter wereld met ingebouwde functie voor dubbelzijdig afdrukken is niet groter dan 364 x 396 x 209,6 mm (14,33” x 14,52” x 8,25”).

maar dan moet jezelf via een ontvanger wifi eraan gooien..

Laatst bewerkt:
@eehbiertje
Ook jij bedankt voor de moeite, maar bij Samsung gaat het idd. niet lukken.
Eigenlijk vraag ik mij af of ik teveel eisen stel, ik geloof dat niet echt, want zoals ik al schreef en Iccookie92 hierboven ook aangeeft, zijn ze best te vinden bij andere merken (eigenlijk vrij simpel) maar dáár loop ik tegen mijn 'merkangst' aan en daarom zoek ik gebuikerservaringen van zo'n vreemde-merk-machine, alleen wélke, er zijn er gewoon best wel veel en van voren af aan beginnen is best wel tijdrovend en vervelend, vandaar dat ik op die ene gebruiker hoop.......

tjah :) zou het anders ook niet weten..
maar als je in dit rijtje kijkt wat ik je geef moet je zelf opzoek naar de afmetingen
en ze zijn op het netwerk aan te sluiten maar hebben dus geen ingebouwde wifi..

die 1e die ik noemde voldoet aan alles behalve de wifi (wat dus makkelijk op te lossen is)
maar in ieder geval succes met je zoektocht

Allen bedankt voor de reacties!

Topic gaat bijna op opgelost gezet worden.

Uit 'angst' om toch in de valkuil van een ander merk te trappen en na bestudering van de linkjes in de berichtjes hierboven heb ik maar één eis (duplex) laten vallen en toen kwam Samsung weer 'vol' in beeld.

Zojuist bij Azerty de ML-2525W besteld. Dan loop ik ook niet het risico dat iemand in dit topic iets post waardoor ik weer aan het twijfelen wordt gebracht, want mijn 'hart' ligt toch bij Samsung. ;) :D

gratis aanbieding : voor mijn zo goed als overleden Samsung ML-1520 printer heb ik nu een nog voor 80% volle tonercardridge overcompleet. Deze is gratis te verkrijgen. Wie...................?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan