printerdriver voor Samsung ML1675 werkt niet meer in Linux Mint

• Onderwerp starter Onderwerp starter LWM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Ik heb diverse malen in Mint de Samsung ML1675 aan de praat gekregen met de Unifified Linux Driver van Samsung. Na mijn Mint upgrade lukt opnieuw installeren niet meer omdat er blijkbaar iets is veranderd in de ULD. De procedure is:
ga naar http://www.samsungsetup.com
daar naar: Samsung printer software installer
dan aanklikken het Linux logo
je krijgt dan binnen: ULD-v/.00.29.tat.gz (ik heb het ook gedaan met de .27 versie maar zelfde resultaat)
vervolgens 'hier uitpakken'
in downloads staat dan een mapje 'uld'
in terminal invoeren: sudo Downloads/uld/install/sh (is driver voor printer en scanner)
install
press enter to continue
je moet dan de hele license agreement door en niet over de laatste regel heen schieten, want dat wordt gezien als denied en kun je opnieuw beginnen
bij laatste regel y en enter aanklikken
gevolgd door een firewall vraag: ook y en enter aanklikken
volgt melding 'installed'
Daarna reageert de printer zoals het moet, maar op de print staat dan alleen use correct driver.
Ik heb deze procedure meermalen met succes uitgevoerd in Ubuntu, Mint 13 en 16. Vraag: wat is er dan nu mis!!!!!

Overigens zou deze printer gewoon standaard op printer-driver-splix uit synaptic moeten werken!

Vond ergens op internet nog de oude versie 21 en die doet het ook niet (meer)!
Niemand enig idee wat ik mogelijk fout doe?

Als ik printer Samsung ML1675 intoets en er wordt naar een driver gezocht, dan komt er een driver voor een HP printer uit die dus niet werkt. Ik heb nog wat zitten hannesen en ineens stond er op mijn pc (bij de Canon en ML1675) ook een ML1675-2! Die toch maar eens een printopdracht gegeven en... mijn ML1675 deed het weer. Fijn, maar vervelend dat ik geen idee heb wat er is gebeurd.

Jammer dat je geen reactie hebt gekregen en dat je het toch (door toeval) opgelost hebt gekregen.
Zal ik je vraag de status opgelost geven?

Ja, dat is prima, maar het blijft frustrerend als je niet weet hoe/waarom het nu wel werkt. Ik heb nu in mijn 'printer veld' 2x een ML1675 staan en durf er geen weg te halen omdat ik niet weet of het dan nog werkt. Ook begrijp ik niet waarom deze simpele laserprinter niet automatisch werkt op de in Ubuntu en Mint standaard geïnstalleerde programma's Splix en Cups. Dat zou wel zo moeten zijn (net als met mijn vroegere HP deskjet 500) lees ik op internet en in de beschrijving van die programma's. Ook op het Mint forum heb ik op die vraag nooit antwoord gekregen.

In het verleden heb ik ook wel eens dingetjes gehad die zich schijnbaar vanzelf oplosten en waar ik geen vinger achter kon krijgen.
Heel frustrerend ja.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan