Ik heb diverse malen in Mint de Samsung ML1675 aan de praat gekregen met de Unifified Linux Driver van Samsung. Na mijn Mint upgrade lukt opnieuw installeren niet meer omdat er blijkbaar iets is veranderd in de ULD. De procedure is:
ga naar http://www.samsungsetup.com
daar naar: Samsung printer software installer
dan aanklikken het Linux logo
je krijgt dan binnen: ULD-v/.00.29.tat.gz (ik heb het ook gedaan met de .27 versie maar zelfde resultaat)
vervolgens 'hier uitpakken'
in downloads staat dan een mapje 'uld'
in terminal invoeren: sudo Downloads/uld/install/sh (is driver voor printer en scanner)
install
press enter to continue
je moet dan de hele license agreement door en niet over de laatste regel heen schieten, want dat wordt gezien als denied en kun je opnieuw beginnen
bij laatste regel y en enter aanklikken
gevolgd door een firewall vraag: ook y en enter aanklikken
volgt melding 'installed'
Daarna reageert de printer zoals het moet, maar op de print staat dan alleen use correct driver.
Ik heb deze procedure meermalen met succes uitgevoerd in Ubuntu, Mint 13 en 16. Vraag: wat is er dan nu mis!!!!!
Overigens zou deze printer gewoon standaard op printer-driver-splix uit synaptic moeten werken!
ga naar http://www.samsungsetup.com
daar naar: Samsung printer software installer
dan aanklikken het Linux logo
je krijgt dan binnen: ULD-v/.00.29.tat.gz (ik heb het ook gedaan met de .27 versie maar zelfde resultaat)
vervolgens 'hier uitpakken'
in downloads staat dan een mapje 'uld'
in terminal invoeren: sudo Downloads/uld/install/sh (is driver voor printer en scanner)
install
press enter to continue
je moet dan de hele license agreement door en niet over de laatste regel heen schieten, want dat wordt gezien als denied en kun je opnieuw beginnen
bij laatste regel y en enter aanklikken
gevolgd door een firewall vraag: ook y en enter aanklikken
volgt melding 'installed'
Daarna reageert de printer zoals het moet, maar op de print staat dan alleen use correct driver.
Ik heb deze procedure meermalen met succes uitgevoerd in Ubuntu, Mint 13 en 16. Vraag: wat is er dan nu mis!!!!!
Overigens zou deze printer gewoon standaard op printer-driver-splix uit synaptic moeten werken!