Printerkeuze

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joen69

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jun 2009
Hoi allemaal, ik ben iemand die zo af en toe iets print dus mijn printer misschien maar 15 keer per jaar gebruik.
Nu kom ik elke keer het probleem tegen dat als ik dan iets wil printen dat dan mijn printkop half uitgedroogt is.
Hierdoor krijg ik maar een halve print of allemaal strepen door het printje.
Heeft iemand van jullie dit probleem ook en hoe lossen jullie dit op.
Is het verstandig van mij om bv een laserprinter te kopen ipv een inktjetprinter?
Aangezien ik niet zoveel print wil ik niet al te veel uit geven aan een printer.
Heeft er iemand suggesties???.....ik hoor ze graag!!!!

Groetjes,

Jeroen.:)

Iedere week een testblad afdrukken om de boel soepel te houden is waarschijnlijk goedkoper

Ron

@Jeroen,

Het hangt van het 'kleurgebruik' af, wat het slimste is.
Zelf heb ik sinds lang geen kleurenprinter meer, omdat ik daar - net als jij waarschijnlijk - nauwelijks gebruik van maakte. Incidenteel laat ik kleurenfoto's afdrukken via een on-lineservice en die heb je ook met één aan twee dagen binnen.
Ik heb nu een 'eenvoudige' zwart-wit printer Samsung Ml-1610 en die bevalt me prima.
Die heeft nu als opvolger de ML-1640.
Mocht je toch meer kleur willen printen, dan is wellicht een eenvoudige kleurenlaserprinter een overweging (zie voor vergelijking en prijzen o.a. de site van kieskeurig), omdat je dan nooit met het probleem van het 'uitdrogen' zit en de kosten per afdruk lager zijn.

Denk niet eens dat je hoeft te printen. Alleen aanzetten is meestal al voldoende omdat de meeste printers dan al een beetje inkt gebruiken.

Je kan er verder niet veel aan doen helaas.

tip voor mensen die niet veel printen.
Haal de cartridges en eventueel printkop uit de printer en doe deze in een plastic zakje goed afgesloten van de buitenlucht en plaats deze terug als je wil printen. Inktjet is veel goedkoper dan een laser (in aanschaf) laser is denk ik ook geen goede oplossing omdat deze juist is afgesteld op productie en de inkt in de toners gaan op een bepaald moment verkleven

tip voor mensen die niet veel printen.
Haal de cartridges en eventueel printkop uit de printer en doe deze in een plastic zakje goed afgesloten van de buitenlucht en plaats deze terug als je wil printen. Inktjet is veel goedkoper dan een laser (in aanschaf) laser is denk ik ook geen goede oplossing omdat deze juist is afgesteld op productie en de inkt in de toners gaan op een bepaald moment verkleven

...... waarmee jij suggereert dat mijn eerdere verhaal 'onzin' zou zijn.
Kan je aangeven waar dat verhaal over 'verkleven' van de inkt in toner op gebaseert is en daar voor mij (en anderen) meer over terug te vinden is?

Hou even een vochtig sponsje tegen de printkop zodat hij weer vocht op kan op nemen daarna overtollig vocht droog deppen en opnieuw proberen!

Als je nieuwe cardridges koopt, wordt je printer meestal uitgelijnd en kan het als het goed is geen problemen meer opleveren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan