• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Printerkeuzescherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

neyon

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2005
Hai,

Ik moet in een macro het Printerkeuzescherm ('Afdrukken') eerst openen voordat de macro
verder gaat. Als ik een macro opneem om het
printerscherm te openen, de printer te kiezen
en de juiste instellingen door te voeren en ik
controleer die macro daarn, zie ik dat er niets
opgenomen is...

Help!

Groeten,
Neyon:confused:

Ik ben al zeer tevreden als ik de betreffende VBA code zou kunnen krijgen om dat dialoogscherm op te roepen...

Is een probleem dat al vaker is gevraagd en nooit echt lekker opgelost is, bij mijn weten.

Wat meestal wel werkt, maar absoluut niet de mooiste methode is, is het gebruik maken van het sendkeys commando. Hiermee kun ctrl p sturen waardoor het dialoog venster printen geopend wordt. Je moet maar even in de help kijken voor de juiste syntax van sendkeys.

Hans, een bijna perfece oplossing voor mijn probleem :thumb:

Ik heb nog 1 vraag voor een probleem dat ik verder tegenkom.

Stel, ik wil de printerinstellingen zo verder regelen, dan stel ik dus met SendKeys de volgende reeksen in:
Excel.SendKeys("^p") voor Control P
Excel.SendKeys("%e") voor eigenschappen.

En dan stuit ik op een probleem. Op het volgende scherm start Excel niet altijd op met hetzelfde tabblad.
Soms met het tabblad Indeling, soms met Papier/Kwaliteit. Nu kan ik wel switchen met Control PgUp of Control PgDn maar dat is afhankelijk op welk tabblad ik sta. Hoe kan ik er voor zorgen dat ik na het opstarten van het scherm eigenschappen altijd hetzelfde Tabblad (liefst Indeling) als eerste gepresenteerd krijg.

Groeten en alvast bedankt.

Neyon
;)

Dit is inderdaad afhankelijk van de laatste maal dat je dit venster geopend hebt. Ik zou niet weten hoe je altijd op het eerste tabblad komt. sorry:confused:

Jammer, maar ik ben toch al een heel stuk verder. Ik kan nu in ieder geval een gebruiker middels een stukje VBA code dwingen de printerinstellingen te wijzigen voordat hij af gaat drukken (in ieder geval wordt dit scherm dan eerst geopend). Als hij dan afsluit zonder wijzigingen hoeft ie in ieder geval niet meer bij mij aan te kloppen.

Bedankt! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan