Printerkop verwijderen Canon Pixma IP 5200

Status
Niet open voor verdere reacties.

theaver

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2003
Ik krijg bij het afdrukken veel strepen en in het inktstation waar ik altijd mijn cartridges laat vullen werd mij gezegd dat dat waarschijnlijk aan de printerkop ligt en dat deze moet worden gereinigd.Ze zeiden ook dat ik daartoe de klep moet openen en waar de cartridges zitten een handel over moet halen, dat heb ik gedaan maar ik krijg hem er niet uit..ik heb een beetje geduwd en getrokken maar ik vermoed dat ik nog iets anders moet doen.
Weten jullie misschien hoe het moet, in de handleiding staat niets hierover.

Ik krijg bij het afdrukken veel strepen en in het inktstation waar ik altijd mijn cartridges laat vullen werd mij gezegd dat dat waarschijnlijk aan de printerkop ligt en dat deze moet worden gereinigd.Ze zeiden ook dat ik daartoe de klep moet openen en waar de cartridges zitten een handel over moet halen, dat heb ik gedaan maar ik krijg hem er niet uit..ik heb een beetje geduwd en getrokken maar ik vermoed dat ik nog iets anders moet doen.
Weten jullie misschien hoe het moet, in de handleiding staat niets hierover.

als het goed is zit er bij de printer instellingen ook een progje om de kop te reiningen doe dit een paar keer en druk dan een test af
en welke type is het

Ja, dat heb ik al een paar keer gedaan maar dat hielp niet, daarom vroeg ik het bij mijn inktshop en die zeiden dat ze er iets aan konden doen als ik die printkop daarheen breng, het gaat me er dus om die printkop los te krijgen, de handel heb ik overgehaald, de cartridges verwijderd maar ik krijg dat ding niet los...

dan dus nog de vraag welke type je hebt
anders is het zo moeilijk antwoord te geven er zijn er zoveel van Canon

O, dat staat al bovenaan maar je hebt het zeker niet gezien, het is een canon Pixma IP5200.

oeps niet goed gelezen.
als de klep open doet gaan de patronen naar links en staan daar stil je kan nu op de achterkant van de patroon drukken en de patroon valt achter over uit de klem nu kan je hem verwijderen
als je dit hebt gedaan kan je met alcohol het onderste gedeelte schoon maken net zolang tot alle vuil weg is en laat dit gedeelte even in de alcohol staan meestal helpt dit goed doe dit zelf al jaren zo

Oh dat kan ik dus gewoon zelf? Dat is helemaal mooi. Ik dacht dat ik dat hele ding waar die cartridges inzitten moest verwijderen en dat lukte niet
Zijn de printerkoppen die ronde dingetjes die je ziet als je de cartridge er uit haalt? Waar de inktopening van de cartridge op komt te zitten?
Doe je dat met een wattenstaafje of zo iets? Ik ren meteen naar de drogist om alcohol te kopen.

Oh dat kan ik dus gewoon zelf? Dat is helemaal mooi. Ik dacht dat ik dat hele ding waar die cartridges inzitten moest verwijderen en dat lukte niet
Zijn de printerkoppen die ronde dingetjes die je ziet als je de cartridge er uit haalt? Waar de inktopening van de cartridge op komt te zitten?
Doe je dat met een wattenstaafje of zo iets? Ik ren meteen naar de drogist om alcohol te kopen.

Kijk je uit,met oversteken.
Denken ze dat je dronken bent.

OP de plaats waar ze rusten,kan ook troep liggen.
Anders helpt het schoonmaken niet,hoor.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan