Printerpoort veranderd

Status
Niet open voor verdere reacties.

molasyu

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2007
op ons zaak heb je 3 pc's , ze hebben een printernetwerk maar het print soms niet omdat hij het poort veranderd steeds..

Ok, zou je nu ook je vraag willen plaatsen.
Want hetgene wat je nu plaatst is eerder een mededeling. Daarnaast staat er amper informatie in.
Denk hierbij bijvoorbeeld aan:

- Doet het zich voor bij alle computers dat het printen niet wil.
- Besturingssystemen van de computers.
- Merk/type van de printer.
- Manier van aansluiten van de printer.

dat is niej belangrijk het is xp probleem is, wrm hij poorten veranderd

Volgens mij bedoel je niet poorten, maar ip-adressen van de (netwerk-)printers.

Als dat inderdaad je probleem is, dan moet je de printers niet via DHCP een ip-adres laten toewijzen, maar een vast ip-adres toewijzen of een reservering maken voor het mac-adres van netwerkkaarten van de printers in de DHCP-tabel in de DHCP-server, zodat de printers altijd hetzelfde ip-adres zullen krijgen vanuit de DHCP server.

PS: Stel je een vast ip-adres in, zorg er dan voor dat die niet valt in de reeks die de DHCP server nog zou kunnen uitgeven aan werkstations etc. die via DHCP een ip-adres aanvragen.

Verder niet Killermenace afblaffen: hij doet zijn best zich een beeld te vormen in wat voor omgeving het probleem precies optreedt en wat het probleem precies is.
Ook ik heb geen zekerheid wat je probleem is, en speculeer op basis van de magere informatie die je tot heden verschaft hebt en mijn eigen kennis.

Tijs.

Laatst bewerkt:
@molasyu: Heb je al wat uitgeprobeerd of uitgezocht? En zo ja, is het probleem nu weg of niet?

Als het nog niet werkt, graag wat informatie over je netwerkomgeving:
1. Printers worden via TCP/IP aangestuurd of zitten die rechstreeks aan een server aangesloten (bijv. met parallelle kabel of USB)?
2. Welke pc('s) sturen naar de printer? Elk werkstation individueel, of wordt er gebruik gemaakt van een centrale pc of server die de afdruktaken voor alle (andere) werkstations afhandelt?

We horen het graag.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan